Ik ben Linux aan het installeren!!!

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Fergy
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 maart 2004, 21:19
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Fergy »

Robby schreef:Ja ik wilde op een RW schrijven maar die was maar 650 groot en ik had 700 nodig...

Er staat inderdaad maar 1 iso bestand op de schijf... wat nu?
Die CD is eigenlijk waardeloos nu :)

Welk brandprogramma gebruik je? Mediamarkt heeft vaak CDRW van 80min (700MB dus) voor ruwweg 1.70 euro of misschien goedkoper tegenwoordig.
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Bericht door Robby »

Nero Burning rom

Ik koop wel een nieuwe "echte" :) RW, maar wat moet dan anders doen?
Geen 1 iso, maar wat wel?

Robby
Fergy
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 maart 2004, 21:19
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Fergy »

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Of Recorder » Image branden » Bestandstype ISO
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Bericht door Robby »

Raar...., ik heb Nero 5.5.8.2 en daar staat Image Files (*.nrg,*sio; *cue) niet bij... (als ik op jouw ICQ bloemetje druk dan kan ICQ je niet vinden!)

Even nog scOOzy's optie proberen...
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Bericht door Robby »

BESTAND - IMAGEBRANDEN kan wel ... en dan zie ik ineens wel (*.nrg,*sio; *cue) staan

en

Bij nero express ook...


Dus zo branden

ik heb ook nog een shownotes.PHP gedownload. Volgens mij om te controleren of alle bytejes zijn overgekomen. Hoe werkt dat?
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Robby schreef:Raar...., ik heb Nero 5.5.8.2 en daar staat Image Files (*.nrg,*sio; *cue) niet bij... .
Ik gebruik ook Nero (ook versie 5 en nog wat). Daar staat het in het file-menu. "File > Burn Image" is het geloof ik...
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Bericht door Robby »

Heee..., ik zie op het voorbeeld van jou Fergy dat jij ook Mepis gebruikt. Ik heb nu een dualboot systeem met windows xp en SUSE en laat GRUB het opstarten regelen (standaard windows voor mijn vrouw).

Gebruikt Mepis ook Grub?
Fergy
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 maart 2004, 21:19
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Fergy »

Robby schreef:Heee..., ik zie op het voorbeeld van jou Fergy dat jij ook Mepis gebruikt. Ik heb nu een dualboot systeem met windows xp en SUSE en laat GRUB het opstarten regelen (standaard windows voor mijn vrouw).

Gebruikt Mepis ook Grub?
De bootloader(grub) staat in de MBR(begin van de schijf) die weer verwijst naar een config bestandje op je linux schijf die de bootloader heeft geinstalleerd. In dat config bestandje word weer verwezen naar de verschillende OSen op je Hardeschijf. Als je in dat config bestandje ook naar mepis verwijst dan kun je die tijdens het booten ook kiezen.

Pas heel goed op met het veranderen van je bootloader.
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Bericht door Robby »

Ik heb inmiddels een nieuwe CD-RW gekocht 700 Gb. Mephis gebrand (Heel handig dat je die twee screenshots hebt getoond) en Mephis laten booten vanaf de CD. Hij gaat dan aan de gang als een Live-CD ipv het programma te installeren. (zal vast ook kunnen...)

De live-CD gaat goed tot aan het moment waar hij om een gebruiker vraagd (2 worden getoond demo en root) maar wat moet ik daar voor pswd invullen?

Ik moet nu even de kinderen gaan halen.... bedankt zover voor de uitleg. Ik heb vandaag alweer veel bijgeleerd!

Groeten Robby
Fergy
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 maart 2004, 21:19
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Fergy »

Robby schreef:Ik heb inmiddels een nieuwe CD-RW gekocht 700 Gb. Mephis gebrand (Heel handig dat je die twee screenshots hebt getoond) en Mephis laten booten vanaf de CD. Hij gaat dan aan de gang als een Live-CD ipv het programma te installeren. (zal vast ook kunnen...)

De live-CD gaat goed tot aan het moment waar hij om een gebruiker vraagd (2 worden getoond demo en root) maar wat moet ik daar voor pswd invullen?

Ik moet nu even de kinderen gaan halen.... bedankt zover voor de uitleg. Ik heb vandaag alweer veel bijgeleerd!

Groeten Robby
Gebruikersnaam= root
Wachtwoord= root

Om Mepis te installeren is er een install programma wat op je desktop staat waar je door de installatie word geholpen. De livecd fungeerd ook als een beperkte reparatie cd voor de geinstalleerde mepis. Tijdens het installeren kun je gerust gebruik maken van de livecd door naar muziek te luisteren of te gaan surfen. Denk eraan dat Linux windows schijven in NTFS wel kan lezen maar er niet naar kan schrijven.
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Bericht door Robby »

Ik kan nu in Mepis..., leuke distributie. Vooral omdat je dan van dat gedoe van de dependencies af bent. Ik weet alleen niet of het bij mij wel goed werkt. Tijdens de opstart zie ik verschillende foutmeldingen voorbij flitsen... bv:
Addres space callision on registing of bridge 0000:00:1f.0
En er gebeurt ook niets bij het powering down...

Ik neem aan dat als ik alleen de Livecd gebruik ik steeds de LAN-verbinding handmatig moet instellen (dat wordt dan niet opgeslagen) want die wordt niet automatisch gedetecteerd

Waar kan ik iets vinden Fergy over dat hulpprogramma en hoe dat werkt?


Robby
Fergy
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 maart 2004, 21:19
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Fergy »

Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Bericht door Robby »

Bedankt Fergy!
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Bericht door Robby »

Volgens de info zou ik na het opstarten van de live CD van Mepis op de deskop een icoon moeten zien op te installeren. Dat klopt, maar als ik die optie activeer is er geen knop om te starten. Ik kan alleen naar een droog schermpje zitten kijken waar op staat wat er zou gebeuren als ik wel zou kunnen activeren.

Robby
Plaats reactie