kleureninkt op, niet meer zwart / wit printen!

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Gebruikersavatar
Fred
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 maart 2006, 8:45
Locatie: Calpe, España
    unknown unknown
Contacteer:

kleureninkt op, niet meer zwart / wit printen!

Bericht door Fred »

De kleurencartridge van mijn Epson CX 3200 is op en nu wil ik even een brief printen, alleen in zwart/wit.

Nou , dat gaat dus niet!

Weet iemand een tip om dit te omzeilen?

m. vr. groet,

Fred
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Dat is niet te omzeilen bij mijn weten. De printer gebruikt tijdens het afdrukken een kleine hoeveelheid inkt van alle cartridges om de printkop schoon te houden. Zelfs als je alleen zwart selecteert, wordt een kleine hoeveelheid kleureninkt gebruikt. Kortom je zult toch een nieuwe kleuren cartridge moeten aanschaffen :(
Gebruikersavatar
Fred
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 maart 2006, 8:45
Locatie: Calpe, España
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Fred »

Frederik,

Ben al bezig met het zoeken naar een goede zwart/wit laserprinter, want ik zal steeds meer gaan printen in de toekomst (zwart /wit) anders koop ik mijzelf failliet aan die cartridges.

Ik was alleen even benieuwd of ik die foutmelding kan omzeilen omdat ik op dit moment iets moest printen.'

Met vr. groet,

Fred
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Als je hoofdzakelijk zwart/wint print in forse hoeveelheden, dan is een zwart/wit laser printer een hele goede en goedkopere optie. :idea: :wink:
Zaffo
Berichten: 257
Lid geworden op: 6 juni 2005, 15:17
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Zaffo »

Mijn kleurenbakkie is ook al jaren leeg, maar als ik af en toe eens iets print is dat zwart-wit. Gewoon zwart-wit ingesteld.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Ja, gewoon instellen op zwart-wit, anders gebruikt ie ook de kleuren erbij om zwart te maken.
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

Mijn HP Deskjet weigert gewoon te printen als er geen kleur inzit, dus laat ik die uitgedroogde kleurencatridge er maar lekker inzitten. (Ik print nooit iets in kleur).

Ben bang dat er voor andere printers er ook niet echt een andere oplossing is.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Ik zit met hetzelfde, ook een HP:( Je wordt van je inkt bestolen waar je bij staat :twisted:

De oudere printers kenden dit probleem niet, zet maar op zwart/wit en klaar was je, hoef je nu niet meer mee aan te komen. Nog even en je koopt iedere drie maanden een nieuwe printer met cardridges, ben je net zoveel kwijt als een nieuw setje cardridges kopen .
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Daarom is het zinnig om bij de overweging van het kopen van een printer niet alleen de prijs mee te nemen, maar ook de prijs van de inkt.

Er is nogal veel concurentie, dus men verkoopt de printers vaak ONDER de kostprijs, en verdient dan nog wat aan de inkt.

En bovendien: werkt het ding alleen lekker onder Windows, of zijn er ook goede stuurprogamma's voor b.v. Linux?

Wanneer je je printer voor meerdere pc's wilt gebruiken, dan is een printer met netwerkinterface, i.p.v. LPT of USB misschien ook wel wat. Dan wordt het gewoon een machine met eigen ip-nummer in het lokale thuisnetwerk (en zou je 'm eventueel zelfs nog beschikbaar kunnen maken op Internet).
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

En in de cartridges van die nieuwe printers zit meestal maar een heel klein beetje inkt (zo is mij pas weer eens duidelijk geworden)...
Afbeelding
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

adri schreef:En in de cartridges van die nieuwe printers zit meestal maar een heel klein beetje inkt (zo is mij pas weer eens duidelijk geworden)...
Dat wist ik niet eens...
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

gerecyclede cartridges hebben vaak veel meer inkt dan de originele.
HP bijvoorbeeld heeft in de cartdridges 3x5 ml inkt terwijl de hervulde 3x15 ml bevatten voor dezelfde prijs of minder, en ze werken net zo goed. ik heb één keer gehad dat de cartridge het niet goed deed en kreeg toen meteen een nieuwe.
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Alleen schijnt de kwaliteit van de verschillende hervulbedrijven nogal sterk uiteen te lopen. Als je dus niet weet wie goed is, en wie niet, dan kan dat nog een uitzoekerij worden. Als de boel verkeerd nagevuld is, dan kun je je printer stuk maken.

Misschien is een zwart-wit laserprinter toch ook niet zo'n slecht alternatief. Ikzelf b.v. print eigenlijk (de laatste jaren uiterst) zelden in kleur.
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

Manuel schreef:En bovendien: werkt het ding alleen lekker onder Windows, of zijn er ook goede stuurprogamma's voor b.v. Linux?

Wanneer je je printer voor meerdere pc's wilt gebruiken, dan is een printer met netwerkinterface, i.p.v. LPT of USB misschien ook wel wat. Dan wordt het gewoon een machine met eigen ip-nummer in het lokale thuisnetwerk (en zou je 'm eventueel zelfs nog beschikbaar kunnen maken op Internet).
Als je een netwerkprinter neemt, spreek je die meestal met een standaard PostScript driver aan over IPP. Dat werkt met ieder platforum in principe goed.
adri schreef:En in de cartridges van die nieuwe printers zit meestal maar een heel klein beetje inkt (zo is mij pas weer eens duidelijk geworden)...
Ik zag dat Lexmark ze per cartridge inderdaad 2 modellen hebben (vol & half vol) en dat de printers met de half volle variant geleverd worden.


In mijn eigen situatie: ik heb de printer gratis gekregen. Zit nu vrij goedkope zwarte inkt in, maar meestal is het nog wel leesbaar. Ik moet hem af en toe alleen onder de kraan houden als ie ingedroogd is (nee met de kleurencartridge ging dat niet meer).
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

IPP? Daar had ik nog nooit van gehoord. weer wat geleerd :)

Ik wist wel dat een netwerkprinter platformonafhankelijk is.
Plaats reactie