XP Lite ???

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
chocka
Berichten: 214
Lid geworden op: 28 augustus 2005, 8:07
    unknown unknown

XP Lite ???

Bericht door chocka »

Ik gebruik sinds kort Xp Lite van www.litepc.com. Na lang zoeken heb ik via www.codinghorror.com/blog/archives/000639.html iets gevonden wat ok was om uit te voeren met Xp Lite. Eigenlijk zoek ik meer info wat ook OK is om uit te voeren in in XP lite. Aangezien er hier veel gebruikers zijn en komen, dacht ik waarom niet een topic openen.

Ik gebruik versie 1.3...., gekregen via via. Na mijn eerste ervaring was ik van plan om het aan te schaffen. maar dat lukte niet helemaal. Creditcard werd niet erkend of via Paypal, maar dan kost deze software mij opeens ruim 11 dollar meer dan origineel in de aanschaf. No way, dacht ik zelf.

Probleem: IK KAN GEEN WEBSITE VINDEN WAARBIJ IK XPLITE ZO KAN TOEPASSEN DAT DAADWERKELIJK ALLES WAT MOGELIJK UITGESCHAKELD KAN WORDEN OOK KAN WORDEN TOEGEPAST. Jawel, die ene website die heb genoemd, maar ik kan niet geloven dat is alles.

Weet heeft er meer ervaring met XP Lite en kan mij mogelijk verder helpen dan alleen www.codinghorror.com/blog/archives/000639.html.

Bij voorbaat dank
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Alvast wat meer informatie of andere aanknopingspunten voor XP Lite:

Z_God heeft er wel ervaring mee: http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopi ... rt=0#56630

Uitgebreid en nog in het Nederlands ook:
www.softcity.nl/showthread.php?t=3627
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
chocka
Berichten: 214
Lid geworden op: 28 augustus 2005, 8:07
    unknown unknown

Bericht door chocka »

Ik heb Z_God al een pb gestuurd met het verzoek of dat hij mogelijk wil reageren op deze topic.

Die andere link ken ik al, maar daar staat inhoudelijk niets bij over XPlite. Daar staat zoals op vele websites en forums dat het een prachtig programma is waarmee je veel kan, maar niet zoals de door mij eerder genoemde link wat je nu precies wel of niet kan of moet doen. En het programma is mij te link om zo maar wat te gaan uit proberen.

Een ding ben ik intussen wel te weten gekomen, dat als je WMP via XPlite verwijderd dat je daarna enige DLL's terug moet zetten in de system32 dir van Windows op je c schijf. Dit kwam omdat Winamp mij deze meldingen gaf dat er een paar ontbraken.

wmploc.dll
wmasf.dll
wmvcore.dll

Of installeer wmfdist.exe, dan worden DLL's ook teruggezet. Mocht je een foutmelding krijgen dan moet eerst ff wmploc.dll terugzetten, waardoor de foutmelding is opgelost.

Alle DLL's en de .exe zijn makkelijk via Google te vinden.

Verder zal ik van de week ff een plaatje hier plaatsen wat er nu zo al uit staat bij mij, oa op basis van de codinghorror site.
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

De complete manual (helaas in het engels) kun je hier vinden: Manual XPLite.

Misschien dat XPLite ook wat begrijpelijker wordt, als je het Nederlandse taalpakket installeert. Onder het kopje Usage staat wat je daarvoor moet doen.

Tutorials in het Nederlands
- Windows op Dieet (tip)
- XPLite uitleg
Administrateur Steun Firefox
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Re: XP Lite ???

Bericht door Z_God »

Ik heb wel met de evalutatie versie van XPLite gewerkt en die deed prima wat ie moest doen. Als je een serieus kale installatie wil en liever niet wil betalen, kan ik je echter heel erg sterk nLite aanraden: http://www.nliteos.com/
chocka schreef:Probleem: IK KAN GEEN WEBSITE VINDEN WAARBIJ IK XPLITE ZO KAN TOEPASSEN DAT DAADWERKELIJK ALLES WAT MOGELIJK UITGESCHAKELD KAN WORDEN OOK KAN WORDEN TOEGEPAST. Jawel, die ene website die heb genoemd, maar ik kan niet geloven dat is alles.
Met nLite kan je vrij veel eruithalen. Dus ik denk dat je daarmee al geholpen bent.

Misschen kan je enigszins uitleggen wat je doel precies is (zo klein mogelijke MS Windows XP installatie, speciale reden waarom je die nodig hebt)?
chocka
Berichten: 214
Lid geworden op: 28 augustus 2005, 8:07
    unknown unknown

Re: XP Lite ???

Bericht door chocka »

Z_God schreef:Met nLite kan je vrij veel eruithalen. Dus ik denk dat je daarmee al geholpen bent.
Nlite is geen optie. Ik heb begrepen dat je met Nlite inderdaad er net zoveel uit kan halen, maar Nlite moet je gaan slipstreamen met je installatie CD en daarna je PC herinstalleren. Wat nu juist niet mijn bedoeling is.
Z_God schreef:Misschen kan je enigszins uitleggen wat je doel precies is (zo klein mogelijke MS Windows XP installatie, speciale reden waarom je die nodig hebt)?
Ik net een nieuwe 300GB sata schijf gekocht want mijn oude IDE 80GB was te klein geworden. Daarmee nam ik mijzelf meteen de kans om weer eens een schone installatie uit te voeren. Na de installatie begint voor mij het echte werk pas. Dat is Windows zo fine tunen en weer naar mijn hand zetten, zoals ik dit altijd doe. Daarbij ontdekte ik intussen het programma XPLite. Na veel zoeken en lezen, begreep ik eigenlijk al wel hoe vet dit programma is, maar niet wat wel juist niet gedaan moet of kan worden. Alleen op codinghorror kon iets vinden wat mij vertelde welke opties er standaard OK zijn en welke mogelijk eventueel ook goed doorgevoerd kunnen worden, maar verder is er niets te vinden. Dus dacht ik een topic te openen, waarmee ik medegebruikers ga tegenkomen die mij mogelijk verder kunnen helpen in het uitkleden van Windows. Kennis delen. Zoals wij dat hier ook doen met alle Mozilla producten.

Zodoende mijn topic en vraag, wie gebruikt XPlite kan mij mogelijk inhoudelijk verder helpen. Zonder dat ik een herinstallatie moet uitvoeren.
chocka
Berichten: 214
Lid geworden op: 28 augustus 2005, 8:07
    unknown unknown

Bericht door chocka »

Afbeelding AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Zo zien mijn instellingen er dit moment uit. Waarbij mijn PC nog steeds heerlijk draait. Een maar en dat is wat ik hierboven al vermelden over een aantal DLL's welke ik moest terugzetten om Winamp het weer te laten doen. En zojuist kreeg ik via MSN de melding over een missing DLL cryptnet.dll, welke ik via google heb gedownload en teruggezet in c:\windows\system32, waarna MSN het ook weer prima doet. Voor de rest heb ik nog geen moeilijkheden gehad met systeem.

Ik probeer eerst onderbouwde info te vinden voordat ik uberhaubt zomaar iets gaan uitproberen (ondanks dat het terug te zetten is) en daarnaast heb ik altijd een recente image achter de hand.

Dus mocht er iemand zijn die al verder is dan mijn lijst, dan verneem ik dat graag.

Mocht je eens willen weten wat er echt mogelijk is, lees deze dan maar eens http://www.sysinternals.com/blog/2005/0 ... vices.html
Ja, het is echt mogelijk. Zelf al uitgeprobeerd. Een probleempje dat je daarna alleen je PC opnieuw kan opstarten door deze via de stekker uit te zetten, maar ondanks dat bleef mijn PC volledig om mee te werken. Windows tweaken is mijn hobby en kennis is daarbij macht en die macht beheers ik niet volledig. Snap je??!
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

:lol: Ik zit hier toch altijd weer met verbazing naar te kijken hoe mensen toch tijd kunnen besteden,en geld uit kunnen geven.Om windows uit te kammen tot op het bot.Om een beetje prestatie winst te boeken. :lol:

Xp tweaken.

http://www.schoonepc.nl/instal/instel3.html

http://www.schoonepc.nl/instal/instel4.html

http://www.schoonepc.nl/optim/bootvis.html
Afbeelding
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Rappie pappie schreef::lol: Ik zit hier toch altijd weer met verbazing naar te kijken hoe mensen toch tijd kunnen besteden,en geld uit kunnen geven.Om windows uit te kammen tot op het bot.Om een beetje prestatie winst te boeken. :lol:
Ja en de oplossing is veel gemakkelijker. En goedkoper. Wanneer leren ze het nu eindelijk eens. :wink:

Kubuntu :D
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

@ vulture.
_________________
MAC OSX 10.48 en Kubuntu 6.06 en Windows XP (laptop)

MAC OSX 10.48 Goed.! Kubuntu 6.06 Nog beter..! :lol: en Windows XP (laptop) Maar wat is DIT...! :cry:
Afbeelding
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Je moet Windows gebruikers toch ook kunnen helpen. :wink: Nee zonder zotheid. Laptop heeft vergelijkende kuren met de laptop van @samuel. Kon windows service pack niet installeren. Firefox niet updaten. Kan geen live cd opstarten. :twisted: Heeft laptop een paar maanden bij mijn ouders gestaan kan ik wel SP2 weer installeren maar de rest van de beveiligingsupdates niet.

Ik heb windows ook nodig voor installatie van mijn draadloze router/modem en more important om te chatten en webcammen met mijn ouders. Die contacten moet je toch ook onderhouden. :wink:
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

vulture schreef:J
Ik heb windows ook nodig voor installatie van mijn draadloze router/modem en more important om te chatten en webcammen met mijn ouders. Die contacten moet je toch ook onderhouden. :wink:
Kun je met Kubuntu ook hoor...! :wink:

Het was ook maar even een dolletje hoor..! :wink:
Afbeelding
chocka
Berichten: 214
Lid geworden op: 28 augustus 2005, 8:07
    unknown unknown

Bericht door chocka »

Rappie pappie schreef::lol: Ik zit hier toch altijd weer met verbazing naar te kijken hoe mensen toch tijd kunnen besteden,en geld uit kunnen geven.Om windows uit te kammen tot op het bot.Om een beetje prestatie winst te boeken. :lol:

Xp tweaken.

http://www.schoonepc.nl/instal/instel3.html

http://www.schoonepc.nl/instal/instel4.html

http://www.schoonepc.nl/optim/bootvis.html
Hartelijk dank voor je reactie, maar kan je AUB on topic blijven. Ik zit niet te wachten op links om XP te tweaken, daarvan is mijn kennis al uitgebreid genoeg. Ik opende deze topic specifiek om mijn kennis van alleen XPLite te kunnen uitbereiden. En zoek alleen mensen welke daar specifiek inhoudelijk kennis van hebben.
chocka
Berichten: 214
Lid geworden op: 28 augustus 2005, 8:07
    unknown unknown

Bericht door chocka »

vulture schreef:Ja en de oplossing is veel gemakkelijker. En goedkoper. Wanneer leren ze het nu eindelijk eens. :wink:

Kubuntu :D
Linux, geweldige optie. Maar daar begin ik niet meer aan. Helaas te weinig tijd om mijzelf dat nog eens eigen te maken. Ik nu 35, werk 40 uren in de week en doe in de avonden nog een HEAO opleiding. Mijn kennis is opgebouwd uit de laatste 20 jaren dat ik met computers werk en dat gaat mij prima af. Met soms wat haakjes waarbij ik mijzelf dan probeer te verrijken. Maar Linux zal voor mij daar geen onderdeel meer van uitmaken. Maar mocht je inhoudelijk meer van XPLite weten, verneem graag je reactie.
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

chocka schreef:
Hartelijk dank voor je reactie, maar kan je AUB on topic blijven. Ik zit niet te wachten op links om XP te tweaken, daarvan is mijn kennis al uitgebreid genoeg.
:lol: Wat doet dat progje xplite dan.! :roll: Die linkjes die ik je gegeven hebt staat tenminste bij wat wel en niet verstandig is om uit te zetten.Dat doet zo'n progje niet.
chocka schreef:daarvan is mijn kennis al uitgebreid genoeg.
Dan weet je ook heel goed dat zo'n progje niet de manier is om je computer stabiel aan het draaien te houden.TjONGE TJONGE DLL bestanden opzoeken via google om de boel weer aan het draaien te krijgen.Goed progje. :lol:
chocka schreef: Maar mocht je inhoudelijk meer van XPLite weten, verneem graag je reactie.
Ja die weet ik wel.Zometeen krijg je dit.B.S.O.D

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie