s

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

s

Bericht door rappie pappie »

Hoy. :D

Ik had de laatste tijd last van een spammer. :evil: En deze meneer heb ik even aangepakt op de volgende manier.Als je een berichtje binnen krijgt van de spammer.Ga je in thunderbird naar.Beeld.berichtkopregels,Vinkje bij alle.
STAP 1
Zoek zijn IP adres.En zet hem op deze website erin.
http://remote.12dt.com/rns/
Dan weet je zijn internet provider.Die bel je op en geeft zijn E-mail adres.En geeft door dat hij je lastig valt.

STAP 2
En meld hem ook even met zijn blote billen op deze website aan.
https://www.spamklacht.nl/asp/overspam/ ... verbod.asp

En na twee dagen geen last meer. :D
Laatst gewijzigd door rappie pappie op 3 december 2006, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
rebil
Berichten: 505
Lid geworden op: 25 april 2006, 20:07
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door rebil »

Ik denk niet dat je hiermee altijd de spammer zelf aanpakt. Ten eerste kunnen IP-adressen gespoofd worden en ten tweede zijn veel adressen die spam genereren gewoon zombies die gecontroleerd worden door de echte spammer.

Maar je doet hiermee ook niks verkeerd. Als je de echte spammer te pakken hebt, geen probleem. Als het om een zombie gaat, dan zal de provider die persoon aanraden om de pc eens te controleren op virussen en spyware. Het zou natuurlijk kunnen dat hun Internetverbinding wordt afgesloten als het probleem blijft bestaan, maar dan is het hun eigen schuld. Moesten ze maar GNU/Linux gebruiken. :twisted:
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

Je kan ook naar abuse@zijnprovider of postmaster@zijnmailserverprovider mailen. De hostname hiervan vind je ook in de headers van de spam terug.
Daan7
Berichten: 111
Lid geworden op: 17 februari 2006, 21:15
    unknown unknown

Bericht door Daan7 »

Heb je wel eens een chinese provider gemaild?
Wat is de beste manier om die spammers aan te pakken?
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

Daan7 schreef:Heb je wel eens een chinese provider gemaild?
Je kunt dan in ieder geval proberen om een portie babi pangang te bestellen. :idea: :mrgreen:
Afbeelding
Daan7
Berichten: 111
Lid geworden op: 17 februari 2006, 21:15
    unknown unknown

Bericht door Daan7 »

Mmmmmmmm lekker ;)
Daan7
Berichten: 111
Lid geworden op: 17 februari 2006, 21:15
    unknown unknown

Bericht door Daan7 »

:D degene die mij spam stuurt doet dat natuurlijk niet met Thunderbird maar met outlook 6.nogwat :)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Daan7 schreef:degene die mij spam stuurt doet dat natuurlijk niet met Thunderbird maar met outlook 6.nogwat
Dat maakt toch niet uit ? Jij ontvangt die mail in Thunderbird en dan kun je op de aangegeven manier uitvinden waar de mail vandaan komt.

Succes is daarbij overigens niet verzekerd. Er zijn nu eenmaal landen waar ze lak hebben aan regelgeving. Daar hebben ze wel iets anders aan hun hoofd dan wat spam-mailtjes. En zolang er met spam geld wordt verdiend zijn er altijd wel partijen die dat een beetje willen faciliteren. Zolang je dat niet uitroeit blijf je spam houden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Daan7
Berichten: 111
Lid geworden op: 17 februari 2006, 21:15
    unknown unknown

Bericht door Daan7 »

Nee het maakt niet uit, ik vond het wel frappant :)
Het emailadres wat ik nooit gebruik is het enige account waar ik spam op ontvang.
Ik vraag mij af hoe dat komt, of het aan de provider ligt bijv.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Dat komt doordat spammers programma's gebruiken om met een paar muisklikken een paar miljoen e-mail adressen te genereren, vroeg of laat is iedereen aan de beurt, of je een e-mail adres nu wel of niet gebruikt maakt dus niet uit.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Ik heb niet zo erg veel last van spam, maar in het verleden met een Freemail-adres wel gehad. En niet op mijn 'hoofdaccount'. Daar zit dus ook wel verschil in.

In de ideale wereld zouden spammers opgepakt en naar de gevangenis gestuurd worden, waar ze dan in een cel komen met mannen die altijd gebruik hebben gemaakt van de aanbiedingen in die spammailtjes. ;)
Afbeelding
Daan7
Berichten: 111
Lid geworden op: 17 februari 2006, 21:15
    unknown unknown

Bericht door Daan7 »

:lol: lol Adri :)

Voor de mensen die niet weten waar en hoe je het ip van de spammer kan vinden op de site van Xs4all staan een paar tips:

De regels waaruit u kunt achterhalen waar een e-mail oorspronkelijk vandaan komt:

Received:
In de headers van een e-mailbericht zijn een aantal Received-regels toegevoegd. Deze regels worden toegevoegd door mailservers die dit bericht hebben 'afgehandeld'. Hoe meer mailservers een e-mailbericht onderweg is tegengekomen, hoe meer Received-regels er aan de header worden toegevoegd. Elke mailserver voegt een Received-regel bovenaan een bericht toe. Als u de regels van onder naar boven leest, kunt u dus precies zien welk pad het bericht afgelegd heeft. De onderste Received-regel bevat de computer die het bericht verzonden heeft.

http://www.xs4all.nl/helpdesk/mail/head ... slezen.php

http://www.xs4all.nl/helpdesk/mail/spam/index.php
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

SpamAssassin installeren: http://branders.name/archives/2006/10/0 ... in-op-fab4

Sinds de installatie van SpamAssassin (gebeurt wel op de server), krijg ik bijna geen spam meer. Van tijd tot tijd komt er nog wel eens eentje door, maar die zijn dan zo overtuigend, dat ik ze soms zelf nog lees eer ik door heb dat het spam is. ;-)
Plaats reactie