common sense schreef:
Het probleem is dat ze willen concureren met commercieele radio en dat ze gecorrumpeerd zijn door de reclame inkomsten.
Er is geen controle op hun eigenlijke, publieke, taak. Gewone mensen hebben functionerings gesprekken, DJs hebben luister-dichtheid-cijfertjes. Zolang de cijfers maar kloppen zijn de Managers (de-Regenten-van-Balkenende) tevreden.
Ja, publieke omroepen moeten helemaal niet proberen te concurreren met commerciële zenders (die zijn daar veel 'beter' in). Heeft overigens niks met Balkenende te maken, dat zat er al veel langer in. Tegenwoordig worden publieke omroepen gerund door managers (kijk/luistercijfers!). Dat winnen ze nooit van de commerciëlen, maar leidt er wel toe dat hun programma's vlees noch vis worden...
Ik zal er verder maar over ophouden, komt zo gefrustreerd over (ben ik ook, in dat opzicht, wat een verlies aan kwaliteit, creativiteit en diepgang).
vulture schreef:
24 Ramses Shaffy & Liesbeth List - Pastorale (1969)
29 Wim Sonneveld - Het dorp (1974)
38 Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg (1982)
42 Boudewijn de Groot - Testament (1967)
Sorry hoor deze nummers zijn best wel aardig. Maar zo hoog in een top 1000.
Wat me overigens aan de 40 + ers hier op het forum opvalt is dat ze qua smaak toch een beetje blijven hangen in het verleden. En ook vaak in een genre. Tuurlijk het zijn allemaal mooie plaatjes maar tegenwoordig wordt er ook nog steeds erg goeie muziek gemaakt. Ik luister ook niet alleen naar de radio voor de muziek. Een goede dj schept een bepaalde sfeer. En dat kan ik ook wel waarderen. Goede dj zijn oa Giel Beelen, Stenders, Patrick Kicken, Bart van Leeuwen. Het liefst hoor ik alle muziek soorten door elkaar, natuurlijk niet gelijk tijdig.
Deze 40 plusser houdt echt wel van nieuwe muziek, maar de laatste keer dat ik iets hoorde waarvan ik dacht: JA, dit is iets ànders, was in 1991 met Nirvana. Ja, R&R is nu eenmaal mijn straatje en in dat opzicht is er weinig gebeurd (qua vernieuwing) de afgelopen 15 jaar. Overigens hoor je op Arrow ook nieuwe rockmuziek hoor.
Bovenstaand lijstje heb ik al wat in gesnoeid (de rest vind ik al helemaal niet de moeite waard).

Verder ben ik het wel met je eens.
jack2go schreef:
zou best kunnen, maar ik vind de I-feel-like -I'm-fixing-to-die-rag van Country Joe nog altijd het beste anti-oorlogsnummer dat er ooit gemaakt is, vervang Vietnam maar door Afghanistan oid en het nummer kan zo weer de wereld over. Voor degenen die het nummer niet kennen:
http://www.youtube.com/watch?v=s5btZWbViPA
Ben niet echt een fan van anti-oorlogssongs (vind het een beetje goedkoop), maar als het moet, doe dan mijn all-time-favorites maar:
The Doors:
Unknown soldier.

Nu ik het toch over The Doors heb; de allerbeste (anti-oorlogs)film (nee, over het algemeen ook niet echt mijn ding) vind ik nog altijd
Apocalypse now.
Met als aanvangsmuziek het sublieme Doors-nummer
The End.
Ja, ik ben een ouwe lul.