Draadloos netwerk vraagje

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
55marathon
Berichten: 238
Lid geworden op: 14 februari 2006, 16:24
Locatie: Hattem
    unknown unknown

Draadloos netwerk vraagje

Bericht door 55marathon »

Ik durf het in dit topic wel te vragen. Het heeft niets met FF of TB te maken, maar met een netwerk vraagje. Daar hebben jullie ook vast wel wat verstand van, hoop ik...

Mijn ouders hebben thuis een laptop en een draadloos accesspoint van Linksys. Daarmee internetten ze probleemloos. Nu hebben ze op hun werk en PC staan die dit weekend naar huis verhuisd, wegens sluiten van de zaak.

Nu is mijn vraag, moet er persé een draadloos netwerkkaartje van het merk Linksys, of mag dat een willekeurig kaartje zijn, als het maar dezelfde specificaties heeft?
Patrick, niet echt computer-nerd, maar je probeert wel eens wat...
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Het maakt niet uit welk kaartje dat is, enkel het juiste WiFi-protocol moet ondersteund worden.

802.11g is het meest gebruikt. Zoek daarnaar op de doos en grote kans dat het werkt.

Als ik je wel iets kan aanraden: als je kan kiezen tussen mét of zonder draad, ga dan voor de draad. Zo'n draadje kost 2 EUR voor een paar meter en je kan veel sneller internetten (en je hebt geen configuratiezorgen).
55marathon
Berichten: 238
Lid geworden op: 14 februari 2006, 16:24
Locatie: Hattem
    unknown unknown

Bericht door 55marathon »

Das mooi. Ik kan op zoek naar zo'n kaartje, die zijn praktisch overal te vinden zie ik.

Tja, ik had ook liever een draadgehad, maar dar werd zo'n klus om dat voor elkaar te krijgen! Dan maar draadloos.

Bedankt voor de reaktie!
Patrick, niet echt computer-nerd, maar je probeert wel eens wat...
Plaats reactie