OpenDNS - snelle en gratis DNS-dienst

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

OpenDNS is niet alléén snel en heeft niet alléén een goede phishings filter maar blockt nu ook adult sites handig voor als je kinderen hebt. :wink:

Ik heb hier zowel onder linux en windows heel veel plezier met OpenDNS en is op veel sites merkbaar sneller! :D

http://www.opendns.com/

Groetjes rappie pappie.
Afbeelding
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Meer info hierover:
Adult site blocking is an optional network feature, which goes into effect only if you enable it for your network.
www.opendns.com/start/features/adult/
Dat hebben ze weer netjes opgelost: wie het wil hebben kan het inschakelen en wie niets ziet in filtering van zijn/haar webcontent krijgt het er niet bij.
Zouden ze het standaard voor iedereen beschikbaar maken, dan wordt je afhankelijk van wat zij wel/niet doorlaten en dat kan soms wat lastig worden. Maar ook dan voegen ze nog netjes een pagina van zichzelf tussen met de mededeling dat ze die site geblokkeerd hebben:
http://block.opendns.com/?url=817766906 ... 078&ablock
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Koen_92
Berichten: 758
Lid geworden op: 17 oktober 2006, 19:28
Locatie: Betuwe
    Debian Iceweasel

Re: OpenDNS - snelle en gratis DNS-dienst

Bericht door Koen_92 »

Sorry dat ik dit 2 jaar oude draadje een schop geef, maar toch moest ik even vermelden dat ik nu ook een tevreden OpenDNS gebruiker ben.

Wij hebben namelijk internet van Telfort. Het is goedkoop en snel met 7mbit, maar kwalitatief wat minder.
Zo ligt het internet er eens in de zoveel tijd uit, en (nu komt het) hebben ze volgens mij een trage DNS server die af en toe wel heel traag is.
Dat was nu ook het geval: De DNS server was weer traag. Het duurde 5 seconden om Google.nl (of iedere andere site) te laden, terwijl hij er wel meteen staat als je rechtstreeks het ip-adres in tikt. (natuurlijk na het legen van de cache)

Dus toen heb ik maar besloten om ook eens naar OpenDNS te kijken. Dat bevalt me op dit moment erg goed want het internet is een stuk sneller.
Dorus
Berichten: 2547
Lid geworden op: 9 oktober 2004, 12:11
    Windows Vista Firefox

Re: OpenDNS - snelle en gratis DNS-dienst

Bericht door Dorus »

De volgende versie van firebug(die voor firefox 3.5 dus) laat ook zien hoelang je op welk deel van een request gewacht hebt. Dan kun je dus zien of de dns langzaam is, er een lange wachttijd op een server is, of dat je download snelheid laag is :)
¿ʇı̣ əsnqɐ ʇ,uɐɔ noʎ ɟı̣ əpoɔı̣un sı̣ pooɓ ʇɐɥʍ
Gebruikersavatar
Koen_92
Berichten: 758
Lid geworden op: 17 oktober 2006, 19:28
Locatie: Betuwe
    Debian Iceweasel

Re: OpenDNS - snelle en gratis DNS-dienst

Bericht door Koen_92 »

Dat kan misschien nog wel interessant zijn.
Want met Telfort zijn er wel vaker problemen.

Om te kijken of een site down/up is, vind ik deze wel handig:
http://downforeveryoneorjustme.com/
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: OpenDNS - snelle en gratis DNS-dienst

Bericht door adri »

Hé, da's wel handig!
Bedankt voor de tip.
Afbeelding
Plaats reactie