[OT] SMTP server

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
ByteWarrior
    unknown unknown

[OT] SMTP server

Bericht door ByteWarrior » 2 februari 2007, 15:15

Een collega van mij verandert constant van lokatie met haar laptop en wil natuurlijk ook overal mails kunnen versturen. Mails ontvangen is geen probleem, maar versturen gaat niet, omdat de ISP nooit toestaat dat er mails via een ander netwerk dan het zijne verstuurd worden (nu staat de SMTP server van Skynet ingesteld bijvoorbeeld, werkt perfect op het werk, maar thuis zit ze bij een andere provider, waar ze dan geen mails meer kan sturen).

Pikant detail: mijn collega gebruikt Outlook... (I know, I know, dat is problemen zoeken).

Kent iemand een mogelijkheid om in Outlook meerdere SMTP servers in te stellen? Of misschien zelf een SMTP-server draaien op de achtergrond (welke raden jullie aan)?

vulture
    unknown unknown

Bericht door vulture » 2 februari 2007, 17:05

Ze kan natuurlijk altijd ook een webmailaccount nemen. Gmail bijvoorbeeld. Dan heb je ook altijd je mail bij de hand waar je ook inlogd. Maar volgens mij heb je dat al bij haar voorgesteld? :wink:
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's

ByteWarrior
    unknown unknown

Bericht door ByteWarrior » 4 februari 2007, 11:39

We hebben een webaccount, met POP3 ondersteuning. Spijtig genoeg valt de bruikbaarheid van een webaccount in het niets met een gewoon programma (Thunderbird, Outlook of iets anders). De webinterface is traag, slechte ondersteuning voor mappen etc. Niet echt een aanrader dus...