HD Films downmixen?

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Sebazzz
Berichten: 368
Lid geworden op: 14 augustus 2006, 15:12
Locatie: Spijkenisse
    unknown unknown
Contacteer:

HD Films downmixen?

Bericht door Sebazzz »

Hey :)

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om HD-films in het aantal pixels te verlagen (en dus dat het geen HD meer is). Ik heb namelijk via Azureus/Zudeo een aantal HD-films gedownload, alleen ze draaien alleen op deze AMD Athlon XP 2800+ bak af, en dan nog helemaal lekker (dus met Firefox en Zudeo op de achtergrond blijft toch het beeld geregeld hangen). Op de andere twee PC's hier in huis, beide uitgerust met een singlecore AMD die op 1200 mHz tikt, draait ie gewoon niet af, dwz dat je wel geluid hebt, maar dat hij niet de processorkracht heeft om het beeld draaiende te houden. Dus is het mogelijk om deze films te downmixen naar lagere kwaliteit, zodat het afspelen van deze films wel mogelijk is?

Alvast bedankt,
Sebas

PS: Ik heb alle players al geprobeerd, en in mijn lichtste en standaard player (=VLC Player) doet ie het het beste.
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Bericht door common sense »

De correcte term hiervoor is niet downmixen maar downconverteren, maar ik begrijp je probleem. :D

Voor HD playback heb je inderdaad stevige hardware nodig, dus als je regelmatig kijkt moet je eens denken aan nieuwe hardware.
(voor als je nog een excuus zoekt voor nieuwe hardware te kopen...)

Het downconverteren is echt een noodgreep, want op zich is dit ook een traag proces voor die grote files. Voor MPEG streams zijn er een aantal tooltjes om te transcoderen naar lagere kwaliteit, ffmpeg is bijvoorbeeld
een veel gebruikt tooltje onder Linux.

Myth TV heeft er blijkbaar ook een handige functie voor
http://swik.net/MythTV/MythTV+Tips/Tip+ ... +HDTV/eitj
Plaats reactie