Mobile Nvu

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yce
Berichten: 25
Lid geworden op: 5 november 2007, 12:45
Locatie: Veldhoven
    unknown unknown
Contacteer:

Mobile Nvu

Bericht door Yce »

Hallo,

Wat ik begrepen heb bestaat er ook een mobile Nvu.
Is het dan ook mogelijk om je site die je thuis op je PC maakt ook via je mobile Nvu bij te werken cq te veranderen of uploaden ?
Ben nu nog bezig om mijn site in het nieuw te steken via Nvu en het lijkt me dan een fijn idee om mijn site waar dan ook bij te werken.
Mijn site nu is gemaakt met een pakket van Data-Becker maar moet thuis bijgewerkt worden,terwijl het een CMS pakket is.

"Bestaat er trouwens een mogelijkheid om de site volledig in Nvu om te zetten en dan vandaar af via een andere template om te zetten".

Loop zelf Agility wedstrijden met mijn honden en ik hou via mijn site ook de standen bij en zou dit dan terplekke kunnen oplossen door in een willekeurige PC in te prikken via een USB stick.

Alvast bedankt voor het antwoord. Yce...
Gebruikersavatar
PaulBe
Berichten: 47
Lid geworden op: 5 februari 2004, 22:44
Locatie: Amsterdam (Zuid)
    unknown unknown

KompoZer Portable (re: Mobile Nvu)

Bericht door PaulBe »

Yce schreef: ..... Is het mogelijk om je site die je thuis op je PC maakt ook via je mobile Nvu bij te werken cq te veranderen of uploaden ?
Beste Yce,
Ja dat kan, ik raad aan het programma KompoZer, dat is een verbeterde versie van Nvu.
De algemene pagina van KompoZer is http://kompozer.net/

Nvu Portable en KompoZer Portable kun je vinden op PortableApps: http://portableapps.com/apps/development/nvu_portable

Taalpakketjes (langpacks) voor KompoZer zijn te vinden op http://kompozer.net/l10n/
Het Nederlands taalpakket: http://kompozer.sourceforge.net/l10n/kp ... k-nlNL.xpi

Op PortableApps.com staan trouwens meer nuttige programma's zoals ThunderbirdPortable, Notepad++Portable etc.etc.
http://portableapps.com/suite
Ze hebben ook een speciaal Startmenutje om de progranmma's vanaf je USB-staafje te openen.
Gebruikersavatar
Yce
Berichten: 25
Lid geworden op: 5 november 2007, 12:45
Locatie: Veldhoven
    unknown unknown
Contacteer:

Mobile Nvu

Bericht door Yce »

Beste PaulBe,

Hartelijk bedankt voor het snelle antwoord over Portable Nvu.
Zeker ook voor de links die je bijgesloten hebt.
Daar zal ik zeker mijn voordeel mee doen.

Heb je misschien ook enig idee over mijn 2e vraag of ik een complete site gemaakt in een ander programma zonder problemen kan overnemen in Nvu.
Wist overigens helemaal niet dat Kompozer de opvolger van Nvu was.
Altijd gedacht dat dit 2 verschillende programma's waren.

M.v.g. Yce...
rebil
Berichten: 505
Lid geworden op: 25 april 2006, 20:07
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Mobile Nvu

Bericht door rebil »

Yce schreef:Heb je misschien ook enig idee over mijn 2e vraag of ik een complete site gemaakt in een ander programma zonder problemen kan overnemen in Nvu.
Als dat ander programma zich aan de standaarden houdt en als je geen frames gebruikt, dan zou het moeten lukken. Uiteindelijk is het een kwestie van uitproberen.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Mobile Nvu

Bericht door nirwana »

Yce schreef:Wist overigens helemaal niet dat Kompozer de opvolger van Nvu was. Altijd gedacht dat dit 2 verschillende programma's waren.
Dat laatste is ook het geval. Kompozer is een niet-officiële bugfix-versie van Nvu.

Wat die andere site betreft: als je zegt dat het in een pakket van Data-Becker is gemaakt, dan houd ik eerst mijn hart vast.
Je kunt het overigens snel controleren door in Nvu/Kompozer te kiezen voor het menu Bestand > Weblocatie openen. Daar voer je het adres van jouw website in en dan maar afwachten hoeveel Nvu/Kompozer ervan begrijpt. Dat is meteen een goede maatstaf over hoe goed de site in het pakket te bewerken is.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Yce
Berichten: 25
Lid geworden op: 5 november 2007, 12:45
Locatie: Veldhoven
    unknown unknown
Contacteer:

Nvu Mobile

Bericht door Yce »

Heel hartelijk bedankt voor voorgaande vragen.

Het pakket van Data-Becker werkt inderdaad niet naar behoren in Nvu.
Heb nu ook Kompozer gedownload.
Zie weinig tot geen verschil met Nvu,wel merk ik een groot verschil met templates.
Heb diverse CSS templates op mijn pc staan en deze worden ook allemaal goed weergegeven in Nvu als ik ze in de browser bekijk.
Het vreemde is dat wanneer ik in Kompozer deze zelfde site in de browser bekijk ik een volledige witte achtergrond krijg en alle tekst staat aan de Linkerkant.
Hoogst merkwaardig,maar misschien ligt het wel aan mij dat ik bepaalde instellingen niet goed heb staan,maar bij mij weten staat alles hetzelfde.

Help !
Ton Haans
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 juni 2006, 23:11
    Windows XP Internet Explorer 8

Re: Mobile Nvu

Bericht door Ton Haans »

Hallo,
Gedoe met taalfunavionaliteit.
Heb Kompozer 8 geladen en in het Nederlands geinstalleerd. Tot zo ver geen probleem.
Nu probeer ik de taalmodules te installeren om een spellingscorrector te kiunnen gebruiken.
In de extenisons map zit geen .xpi bestand (ook geen engels). In het dictionaires map zit wel een enUS.aff bestand. de engels spellingcorrector werkt wel. Hoe krijg ik de nl aan de praat?
Op de download website staan twee nl bestanden. Welke van de twee heb ik nodig, of allebij, waar sla ik die op?
Dank groet, ton
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: Mobile Nvu

Bericht door Frederik »

Er is, voor zover mij bekend, geen NL spellingscontrole voor de laatste versie van KompoZer, die is nog steeds in ontwikkeling.
De laatste stabiele versie is nog steeds 7.10
Plaats reactie