index.php niet openen in nvu

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: index.php niet openen in nvu

Bericht door nirwana »

phosfor schreef:Maar je zal misschien verbaast staan(volgens werkelijke statistieken) dat zelfs nog een meerderheid IE6 gebruikt. Ik snap 't niet.
Volgens mij zijn dat alle XP-gebruikers die nog nooit een andere browser hebben geïnstalleerd. Als het aandeel van IE8 toeneemt dan zal er waarschijnlijk een deel van deze gebruikers zijn overgestapt naar Windows 7. Of Microsoft pusht dan actief IE6 naar alle Windows-gebruikers.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
phosfor
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 november 2009, 1:38
    Windows Vista Firefox

Re: index.php niet openen in nvu

Bericht door phosfor »

nirwana schreef:
phosfor schreef:Maar je zal misschien verbaast staan(volgens werkelijke statistieken) dat zelfs nog een meerderheid IE6 gebruikt. Ik snap 't niet.
Volgens mij zijn dat alle XP-gebruikers die nog nooit een andere browser hebben geïnstalleerd. Als het aandeel van IE8 toeneemt dan zal er waarschijnlijk een deel van deze gebruikers zijn overgestapt naar Windows 7. Of Microsoft pusht dan actief IE6 naar alle Windows-gebruikers.
Toch vind ik het gek; WinXP update zich voortdurend incl. updates naar IE7/IE8. Ik bedoel, al heb je nog WinXP; je kunt toch haast niet meer om die updates heen?
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows XP Firefox

Re: index.php niet openen in nvu

Bericht door Frederik »

Heb je helemaal gelijk in, maar dat geldt voor thuisgebruikers.
Netwerkbeheerders peinzen er niet over om hun systemen automatisch te laten updaten en ik geef ze geen ongelijk. Gaat er met één update wat mis in het systeem dan is dat van invloed op het gehele systeem en dat wil je als systeembeheerder niet meemaken.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: index.php niet openen in nvu

Bericht door nirwana »

Stel nu eens dat je de manier waarop men tabbladen in IE heeft geïmplementeerd niet prettig vindt, dan blijf je rustig op IE6 zitten totdat Microsoft iets anders bedenkt. Tja, iemand die weet wat een webbrowser is zorgt dat-ie zo snel mogelijk Firefox (of Chrome of Opera) installeert, maar de rest kan op IE6 blijven zitten.

Ook Microsoft vindt dat inmiddels niet meer zo'n goed idee, want zolang moeten zij die browser toch blijven ondersteunen. Voor Microsoft is dit nu ook een remmende voorsprong: eerst heb je iedereen op IE6 gekregen en nu moet je zien dat je ze er weer vanaf krijgt. En tegelijkertijd moet je er - als Microsoft zijnde - voor zorgen dat ze jouw browser blijven gebruiken. En in het huidige strijdperk van webbrowsers kan ik geen reden verzinnen om Microsoft Internet Explorer te blijven gebruiken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
phosfor
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 november 2009, 1:38
    Windows Vista Firefox

Re: index.php niet openen in nvu

Bericht door phosfor »

Frederik schreef:Heb je helemaal gelijk in, maar dat geldt voor thuisgebruikers.
Netwerkbeheerders peinzen er niet over om hun systemen automatisch te laten updaten en ik geef ze geen ongelijk. Gaat er met één update wat mis in het systeem dan is dat van invloed op het gehele systeem en dat wil je als systeembeheerder niet meemaken.
Dat zou dan idd kunnen verklaren waarom openbare internetgelegenheden zoals een blibliotheek dikwijls blijven steken bij IE6.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows XP Firefox

Re: index.php niet openen in nvu

Bericht door Frederik »

Ja, dat is precies de reden.
Plaats reactie