hoe begin je eraan?

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Gesloten
h2oco2
Berichten: 3
Lid geworden op: 2 maart 2010, 14:25
    Windows Vista Internet Explorer 8

hoe begin je eraan?

Bericht door h2oco2 »

hoe bouw je binnen Kompozer een mooie maar toch strakke webstek op om daarin honderden, misschien wel enkele duizenden foto's en tekstbestandjes te plaatsen op een manier die makelijk te verteren valt voor bezoekers :?:
:arrow: met deze vraag ben ik dus begonnen aan een intens leerproces, dat nooit zal eindigen.
:arrow: veel weet ik nog niet, maar hoop hier meer antwoorden te vinden, en vooral dan hulp en tips.
:arrow: ik zal even kort uitleggen wat ik wil doen en misschien kunnen jullie me op weg helpen:
ik wens een website te bouwen waarbij ik
+een frame heb waarbinnen volgende dingen staan:
*een vaste hoofding heb die op een vaste plek blijft op elke pagina van de site.
*een vaste linkerkolom met daarin een hoop knoppen
*een vast deel waarin 2 stukken tevoorschijn moeten kunnen komen:
- een deel waarin ik kan scrollen doorheen een aantal bestandsnamen
-een deel waarin de tekst van deze bestanden zichtbaar worden.

hoe begin ik daar nu best aan?
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: hoe begin je eraan?

Bericht door Frederik »

Nou, je bent heel wat van plan en met doorzettingsvermogen kom je heel ver, maar...
Frames wordt niet ondersteund en wel om verschillende redenen. Dit kun je ondervangen met een css template.
h2oco2
Berichten: 3
Lid geworden op: 2 maart 2010, 14:25
    Windows Vista Firefox

Re: hoe begin je eraan?

Bericht door h2oco2 »

ik doe dit voor een nederlandse man die op 79 jarige leeftijd kanker kreeg, zijn levens werk bevind zich momenteel op een 'clubs.nl' site. en die gegevens van de site en een vergelijkende structuur zou ik in het leven willen houden voor deze man.

bedankt voor de link.
Gesloten