achtergrondplaatje opent weer niet in browser..... :(

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: achtergrondplaatje opent weer niet in browser..... :(

Bericht door nirwana »

Annette schreef:Ik ben heel blij met je, dank je wel!!!
Ik wacht je rustig af, voorlopig staat dit er goed op!
Ik heb m'n vorige bericht bijgewerkt met de nodige instructies.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: achtergrondplaatje opent weer niet in browser..... :(

Bericht door nirwana »

Nu komt de volgende uitdaging:
stel je maakt een nieuwe pagina en wilt daarin weer dit CSS-bestand weer gebruiken (kortom, een stukje recycling).
Daarvoor ga je weer naar het menu Extra > CSS bewerken (F11).

Nu zullen we een manier moeten vinden om te verwijzen naar dit CSS-bestand. Daarvoor zie ik niet direct een knop staan, dus ben ik maar eens gaan kijken wat de diverse knopjes bovenin het scherm doen. De meest linkse knop heeft een uitklaplijst en als je daarop klikt dan zie je iets staan over een Link elt.. Als je die selecteert dan krijg je in het rechtergedeelte een knop met het opschrift Bestand kiezen.

Daarmee kun je kiezen voor het zojuist aangemaakte annette.css en dan moet je niet vergeten om op de knop Stijlblad aanmaken te klikken. Dat vergat ik namelijk de eerste keer en dan gebeurt er erg weinig.

Als je dat wel doet dan zie je dat de achtergrond vanuit het externe CSS-bestand in je pagina getoond wordt. Dit is de beste indicatie dat het externe CSS-bestand gebruikt wordt, want verder heb ik in deze nieuwe pagina nog compleet geen opmaak-informatie geplaatst.
Nu kun je de nieuwe pagina weer opslaan en heb je bereikt wat je wilt: een extern CSS-bestand dat je in alle andere webpagina's kunt gebruiken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Annette
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 januari 2010, 18:24
    Macintosh Safari

Re: achtergrondplaatje opent weer niet in browser..... :(

Bericht door Annette »

Nou ik ben benieuwd.... Ga er vandaag mee aan de slag.
Bedankt in ieder geval voor al je moeite!
Ik laat van me horen :) Goed weekend verder!
Plaats reactie