Zoekbalkje plaatsen

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Gebruikersavatar
Tonnes
Berichten: 814
Lid geworden op: 20 november 2004, 21:40
    Windows Mozilla
Contacteer:

Re: zoek balkje plaatsen

Bericht door Tonnes »

Nadat mijn hond niet reageerde dacht ik even dat het hier om een oud-Hollands spelletje ging, maar dat zal wel door gisteren komen. ;) (Ergo: titelfix?)
Doe eens gek. Let op je spelling.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: zoek balkje plaatsen

Bericht door nirwana »

Tonnes schreef:Nadat mijn hond niet reageerde dacht ik even dat het hier om een oud-Hollands spelletje ging, maar dat zal wel door gisteren komen. ;) (Ergo: titelfix?)
Die had inderdaad zo op de spatiegebruik-website geplaatst kunnen worden ;-) Titel is aangepast.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Zoekbalkje plaatsen

Bericht door nirwana »

Op de test-site heb ik inmiddels ook de knoppen aangepast.

Ik heb hier nu een stylesheet aan gekoppeld: http://www.mozbrowser.nl/web/tuinreus/stijl.css
Wat daar in de body staat heb ik vanuit jouw pagina naar de stylesheet verplaatst.
Vanaf div.knop staat de code die nu voor de knoppen gebruikt wordt.

Ik gebruik voor elke knop dezelfde achtergrond en daar plaats ik dan een tekst op en een link er omheen.
De knop-achtergrond heb ik geleend van http://www.aaa-buttons.com/html/25-32.shtml
Dus je kunt ook eenvoudig voor een andere knop-achtergrond kiezen.

Wil je nu de tekstkleur of het lettertype veranderen, dan kan dat eenvoudig in 1 CSS-bestand.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
maraliss
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 maart 2010, 8:46
    Windows 7 Firefox

Re: Zoekbalkje plaatsen

Bericht door maraliss »

Oké dank je wel voor de moeite.

Is het de bedoeling dat ik de betreffende code in de bron van de pagina plakt,en kan ik daarna de knoppen invoeren zoals ik dat in de handleiding geleerd heb?.
Iedereen vriendelijk bedankt,en tot de volgende.
http://www.tuinreussieweb.nl/
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Zoekbalkje plaatsen

Bericht door nirwana »

maraliss schreef:Is het de bedoeling dat ik de betreffende code in de bron van de pagina plakt,en kan ik daarna de knoppen invoeren zoals ik dat in de handleiding geleerd heb?.
Ik neem aan dat je de handleiding van Frederik (Kompozer.nl) bedoelt.
Daarin wordt uitgelegd dat je onder een afbeelding een link kunt plaatsen. Tenminste, ik neem aan dat je het over de uitleg in hoofdstuk 4 hebt.

Maar in mijn voorbeeld zijn het geen afbeeldingen meer. Het zijn div'jes (lagen zo je wilt) met daarin een tekst-link. Die div'jes heb ik via een knop-klasse allemaal dezelfde opmaak gegeven.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie