Website loopt goed, forum niet..... wat kan ik eraan doen?

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Gebruikersavatar
joept
Berichten: 270
Lid geworden op: 9 maart 2008, 13:45
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Website loopt goed, forum niet..... wat kan ik eraan doen?

Bericht door joept »

Hoi,

Mijn website www.myblogsite.nl loopt wel goed, de website trekt toch zo'n 5 á 9 bezoekers per dag. Op sommige pagina's blijven bezoekers zelfs 4 tot 6 minuten.
Maar hoe krijg ik die bezoekers nou naar mijn forum?
www.forum.myblogsite.nl

Eigenlijk heb ik namelijk maar 2 echte actieve leden, daarnaast zijn er nog 3 bezoekers die zelden of soms een bericht plaatsen.
Ik probeer altijd door wat onderwerpen zelf te plaatsen te zorgen dat andere gebruikers gaan reageren. Bijvoorbeeld door bepaalde ICT nieuwsberichten te plaatsen op het forum, en dan te vragen naar de meningen van andere gebruikers.

Wie kan mij helpen, met een aantal of één goede tip? :roll:


Joep
Filmpje over NVU (snelstart) een simpel filmpje met belangrijke basisvaardigheden. Zie:
http://forum.myblogsite.nl/phpBB3/viewt ... f=99&t=477
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Mozilla
Contacteer:

Re: Website loopt goed, forum niet..... wat kan ik eraan doe

Bericht door nirwana »

5 - 9 bezoekers per dag is niet bepaald veel. Komen deze via zoekmachines op jouw website terecht of is het via een bladwijzer (of het adres direct zelf ingetikt) ?
Blijkbaar hebben deze personen nog weinig zin om met elkaar te discussieren over de onderwerpen op de website.

Mogelijk kun je onderaan de artikelen ook een linkje plaatsen naar een forum-onderwerp die daarbij hoort.
Zo heb je een artikel over gratis hosting en daarin kun je dan doorverwijzen naar het forum over gratis hosting.

Iets anders wat kan helpen is om op de pagina's van jouw website een overzicht van de laatste forum-berichten te plaatsen.

Iets anders wat je kunt overwegen is dat mensen zich niet eerst hoeven te registreren voordat zij een bericht plaatsen.
Daarmee verlaag je uiteraard de drempel om iets toe te voegen. Wel zul je er dan voor moeten zorgen dat je forum-spam voorkomt, want anders schiet je er nog niets mee op.

De meeste tips zijn er dus op gericht om forum en website meer met elkaar te integreren. Overigens is dat wel het lastigste: om een goed lopend forum te krijgen. Er zijn namelijk diverse plaatsen op het Internet waar men met elkaar van gedachten kunt wisselen, dus wat is de reden dat men dat bij jou op het forum zou moeten doen.

Daarnaast zul je toch ook op zoek moeten naar meer bezoekers, want met maximaal 10 bezoekers per dag zie ik niet direct een actief forum ontstaan.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
joept
Berichten: 270
Lid geworden op: 9 maart 2008, 13:45
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Website loopt goed, forum niet..... wat kan ik eraan doe

Bericht door joept »

Mond tot mond reclame werkt altijd het beste. Er worden wel met enig regelmaat berichten gepost hoor! 1 á 2 per dag. Niet echt veel dus... Maar het zijn berichten.

Ik denk dat ik maar eens een website ga opzoeken waar ik goed op kan adverteren.

Maar bedankt he!!

Gaat wel lukken. Ik heb tenslotte wel 20 leden, een groot gedeelte doet alleen echter niks met het forum. En dat is denk ik ook een belangrijk punt om daar verandering in te brengen.

Ik hou je op de hoogte.
Filmpje over NVU (snelstart) een simpel filmpje met belangrijke basisvaardigheden. Zie:
http://forum.myblogsite.nl/phpBB3/viewt ... f=99&t=477
Gebruikersavatar
joept
Berichten: 270
Lid geworden op: 9 maart 2008, 13:45
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Website loopt goed, forum niet..... wat kan ik eraan doe

Bericht door joept »

nirwana schreef:5 - 9 bezoekers per dag is niet bepaald veel. Komen deze via zoekmachines op jouw website terecht of is het via een bladwijzer (of het adres direct zelf ingetikt) ?
Blijkbaar hebben deze personen nog weinig zin om met elkaar te discussieren over de onderwerpen op de website.

Mogelijk kun je onderaan de artikelen ook een linkje plaatsen naar een forum-onderwerp die daarbij hoort.
Zo heb je een artikel over gratis hosting en daarin kun je dan doorverwijzen naar het forum over gratis hosting.

Iets anders wat kan helpen is om op de pagina's van jouw website een overzicht van de laatste forum-berichten te plaatsen.

Iets anders wat je kunt overwegen is dat mensen zich niet eerst hoeven te registreren voordat zij een bericht plaatsen.
Daarmee verlaag je uiteraard de drempel om iets toe te voegen. Wel zul je er dan voor moeten zorgen dat je forum-spam voorkomt, want anders schiet je er nog niets mee op.

De meeste tips zijn er dus op gericht om forum en website meer met elkaar te integreren. Overigens is dat wel het lastigste: om een goed lopend forum te krijgen. Er zijn namelijk diverse plaatsen op het Internet waar men met elkaar van gedachten kunt wisselen, dus wat is de reden dat men dat bij jou op het forum zou moeten doen.

Daarnaast zul je toch ook op zoek moeten naar meer bezoekers, want met maximaal 10 bezoekers per dag zie ik niet direct een actief forum ontstaan.
Wel een erg kort antwoord van mij zelf, voor zo'n uitgebreid bericht. Om te beginnen bedankt voor de tips!!
Aan de hand van jouw tips, ben ik het volgende van plan:
- Onderaan elk artikel, een link naar het forum plaatsen met de tekst: 'Snap je het nog niet helemaal. Ik (Admin) help je graag verder op het forum.'

- Het forum uniek maken, want een forum waar je vragen kan stellen over het bouwen van een website, bestaan er al genoeg. Het onderwerp: 'Bloggen' heb ik al op het forum gezet, hierdoor heb ik waarschijnlijk bijna alle 20 geregistreerde gebruikers te danken. Want de vragen die ze stellen gaat altijd over bloggen.

- Het forum wil ik uniek maken door een blogdienst toe te voegen aan de website. Het is natuurlijk wel een leuke naam voor je blog: www.myblogsite.nl/jouwnaam.

- Daarnaast wil ik nog voor het eind van de zomer (en dat gaat wel lukken) nog twee goede artikelen toevoegen. 'Website vs Blog' (waarom kiezen voor een website of juist voor een blog).
Daarnaast wil ik een 'Intro' artikel maken, voor het maken van een website. Zodat je snel van start kan gaan zonder dat je alle artikelen hoeft door te lezen. Zo wil ik alle informatie die je nodig hebt om gemakkelijk een website te maken, in één artikel zetten.

- Ook zullen er nog meer instructie filmpjes komen, hiermee promoot je gelijk het forum ook! Er staan er een aantal online:
http://forum.myblogsite.nl/phpBB3/viewforum.php?f=95

- Om te zorgen, dat het forum niet alleen gebruikt wordt voor support, ga ik ook spelletjes organiseren, simpele dingen als: 'Galgje en Draai het woord om'.


Volgens mij moet het op deze manier lukken, om te zorgen dat de website nog meer bezoekers trekt, en te zorgen dat het forum actief wordt.

Maar op deze manier moet dat wel lukken! :-)


Joep
Filmpje over NVU (snelstart) een simpel filmpje met belangrijke basisvaardigheden. Zie:
http://forum.myblogsite.nl/phpBB3/viewt ... f=99&t=477
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Mozilla
Contacteer:

Re: Website loopt goed, forum niet..... wat kan ik eraan doe

Bericht door nirwana »

joept schreef:- Onderaan elk artikel, een link naar het forum plaatsen met de tekst: 'Snap je het nog niet helemaal. Ik (Admin) help je graag verder op het forum.'
Ik zou dit echt breder trekken, want:
1) ik mag hopen dat jij niet het forum in je eentje gaat vormen
2) ook als men het wel snapt, dan mag men best daarover van gedachten wisselen op jouw forum
joept schreef:- Het forum uniek maken, want een forum waar je vragen kan stellen over het bouwen van een website, bestaan er al genoeg. Het onderwerp: 'Bloggen' heb ik al op het forum gezet, hierdoor heb ik waarschijnlijk bijna alle 20 geregistreerde gebruikers te danken. Want de vragen die ze stellen gaat altijd over bloggen.
Ik denk dat het bij jou zou moeten gaan om het maken van websites in de breedste zin van het woord. Of het nu een weblog, een forum of misschien wel een wiki of een webshop betreft.
joept schreef:- Het forum wil ik uniek maken door een blogdienst toe te voegen aan de website. Het is natuurlijk wel een leuke naam voor je blog: http://www.myblogsite.nl/jouwnaam.
Als je dat kunt faciliteren dan zou dat inderdaad een mooi extraatje zijn. Wel moet je uitkijken met blogspam en moet hetgeen men daarop plaatst wel van enig niveau zijn. Uiteindelijk wordt jouw site erop aangekeken. Dus houdt daar alvast rekening mee als je weblog-accounts gaat uitdelen. Zo kun je hiervoor bijvoorbeeld wat huishoudelijke regels opstellen (bijvoorbeeld: wanneer kun je iemand z'n weblog weer ontnemen?).
joept schreef:- Daarnaast wil ik nog voor het eind van de zomer (en dat gaat wel lukken) nog twee goede artikelen toevoegen. 'Website vs Blog' (waarom kiezen voor een website of juist voor een blog).
Daarnaast wil ik een 'Intro' artikel maken, voor het maken van een website. Zodat je snel van start kan gaan zonder dat je alle artikelen hoeft door te lezen. Zo wil ik alle informatie die je nodig hebt om gemakkelijk een website te maken, in één artikel zetten.
Dat lijken mij goede initiatieven.
joept schreef:- Ook zullen er nog meer instructie filmpjes komen, hiermee promoot je gelijk het forum ook! Er staan er een aantal online: http://forum.myblogsite.nl/phpBB3/viewforum.php?f=95
Ook een goed initiatief. Volgens mij ben je zo al wel met diverse zaken goed bezig, maar moet je al deze zaken vooral goed met elkaar zien te integreren.
joept schreef:- Om te zorgen, dat het forum niet alleen gebruikt wordt voor support, ga ik ook spelletjes organiseren, simpele dingen als: 'Galgje en Draai het woord om'.
Waarom zou je dat gaan doen ? Richt je alsjeblieft eerst op hetgeen je goed in bent. Als het forum een beetje gaat lopen dan kun je kijken waar men op jouw forum nog meer behoefte aan heeft. Zo kun je bijvoorbeeld om de zoveel tijd een bepaalde vraag op het forum stellen om te zien hoe de andere forum-leden hierover denken. Dan weet je direct wat er zoal speelt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
joept
Berichten: 270
Lid geworden op: 9 maart 2008, 13:45
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Website loopt goed, forum niet..... wat kan ik eraan doe

Bericht door joept »

1) ik mag hopen dat jij niet het forum in je eentje gaat vormen
Als je het zo leest heb je inderdaad gelijk. Ik vorm het forum uiteraard niet alleen.
Ik doet dat met nog twee andere mensen (Tim1201) een goede vriend.

En ik doe dat met de Moderator (Andries) iemand die ik niet persoonlijk ken, die zich al een hele tijd geleden heeft aangemeld op mijn forum. Omdat hij heel erg vaak actief was op het forum, en verstand van zaken had. Is hij sinds een jaar Moderator, waar ik erg blij mee ben.

Waarom zou je dat gaan doen ? Richt je alsjeblieft eerst op hetgeen je goed in bent. Als het forum een beetje gaat lopen dan kun je kijken waar men op jouw forum nog meer behoefte aan heeft. Zo kun je bijvoorbeeld om de zoveel tijd een bepaalde vraag op het forum stellen om te zien hoe de andere forum-leden hierover denken. Dan weet je direct wat er zoal speelt.
Inderdaad, eerst maar richten op goede en snelle support.
Als je dat kunt faciliteren dan zou dat inderdaad een mooi extraatje zijn. Wel moet je uitkijken met blogspam en moet hetgeen men daarop plaatst wel van enig niveau zijn. Uiteindelijk wordt jouw site erop aangekeken. Dus houdt daar alvast rekening mee als je weblog-accounts gaat uitdelen. Zo kun je hiervoor bijvoorbeeld wat huishoudelijke regels opstellen (bijvoorbeeld: wanneer kun je iemand z'n weblog weer ontnemen?).
Algemenen Voorwaarden ga ik dan uiteraard opstellen, maar voordat het zover is ga ik eerst maar is kijken hoe ik dat moet aanpakken.
Ook een goed initiatief. Volgens mij ben je zo al wel met diverse zaken goed bezig, maar moet je al deze zaken vooral goed met elkaar zien te integreren.
Ik heb altijd een artikel, en een instructie filmpje over een bepaald onderwerp. In het artikel vermeld ik dan ook altijd de mogelijkheid voor het kijken van het instructie filmpje. Zo probeer ik de boel zo goed mogelijk te integreren.

Bedankt! Ik ga nu beginnen aan het nieuwe artikel: Blog vs Website, zodra het artikel af is zou ik hem hier laten zien.


Joep
Filmpje over NVU (snelstart) een simpel filmpje met belangrijke basisvaardigheden. Zie:
http://forum.myblogsite.nl/phpBB3/viewt ... f=99&t=477
Gebruikersavatar
joept
Berichten: 270
Lid geworden op: 9 maart 2008, 13:45
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Website loopt goed, forum niet..... wat kan ik eraan doe

Bericht door joept »

Ik heb het nieuwe artikel, geschreven, het was lastiger dan ik dacht.
Er staan nog spelfouten in, graag daar even overheen lezen, want die ga ik eruit halen. Het gaat nu even om de inhoud:
http://myblogsite.nl/blog-vs-website.html
Filmpje over NVU (snelstart) een simpel filmpje met belangrijke basisvaardigheden. Zie:
http://forum.myblogsite.nl/phpBB3/viewt ... f=99&t=477
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Mozilla
Contacteer:

Re: Website loopt goed, forum niet..... wat kan ik eraan doe

Bericht door nirwana »

joept schreef:Ik heb het nieuwe artikel, geschreven, het was lastiger dan ik dacht.
Er staan nog spelfouten in, graag daar even overheen lezen, want die ga ik eruit halen. Het gaat nu even om de inhoud:
Als ik door de spelfouten heen lees, dan vind ik het een goede uiteenzetting van de verschillen.
Alleen zou ik "Alle berichten worden op één pagina geplaatst" nog wat verder nuanceren. Een weblog biedt namelijk ook pagina-navigatie (zoals uit jouw voorbeelden wel blijkt). Dat zou je nog als extra voordeel van een weblog erbij kunnen vermelden.

Geef maar een gil als je ook de spelfouten eruit hebt gehaald, zodat we het artikel volledig kunnen beoordelen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
joept
Berichten: 270
Lid geworden op: 9 maart 2008, 13:45
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Website loopt goed, forum niet..... wat kan ik eraan doe

Bericht door joept »

Het nakijken laat wat langer op zich wachten.
Ik ben dus alvast aan het volgende artikel begonnen, er staan nog spelfouten in, maar die gaan er ook uit.

www.myblogsite.nl/intro-website.html

Ik hoor wel weer wat je er van vindt.


Joep
Filmpje over NVU (snelstart) een simpel filmpje met belangrijke basisvaardigheden. Zie:
http://forum.myblogsite.nl/phpBB3/viewt ... f=99&t=477
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: Website loopt goed, forum niet..... wat kan ik eraan doe

Bericht door Frederik »

Waarom een programma blijven promoten dat al jaren niet meer verder wordt ontwikkeld en eigenlijk al meer dan vijf jaar dood is?
Mijn voorstel zou zijn om het woord Nvu te vervangen door KompoZer en het programma FrontPage ook niet meer te noemen.
FrontPage wordt niet meer verkocht en ook daar is geen ondersteuning meer voor.
ExpressionWeb is een uitstekende editor, helaas alleen in het Engels, de prijs is ongeveer 135 euro.
Maar als je Nvu of KompoZer wilt promoten is het benoemen van al die andere editors helemaal niet nodig.

Het aanmelden bij verschillende zoekmachines is voor Nederland eigenlijk niet echt nodig. Aanmelden bij Google is meestal voldoende.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Website loopt goed, forum niet..... wat kan ik eraan doe

Bericht door nirwana »

Frederik schreef:Aanmelden bij Google is meestal voldoende.
Maar het kan vast geen kwaad om je ook bij andere sites aan te melden. Al geef ik toe dat het grootste deel van de bezoekers doorgaans via Google komt.

En Frontpage ? Wat was dat nog maar ... ?!? Gelukkig heeft Microsoft ook op dat vlak het leven gebeterd...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
joept
Berichten: 270
Lid geworden op: 9 maart 2008, 13:45
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Website loopt goed, forum niet..... wat kan ik eraan doe

Bericht door joept »

Het woord: 'NVU' zou worden vervangen door: 'Kompozer' (helemaal gelijk in).
Morgen zou ik op dat gebied mijn leven beteren.

Maar ondertussen zijn de spelfouten eruit gehaald, en kan het artikel dus echt worden beoordeeld.
http://www.myblogsite.nl/intro-website.html
http://www.myblogsite.nl/blog-vs-website.html

Daarnaast heb ik ook de handleiding herschreven van web-log.nl, deze kan je lezen op:
http://www.myblogsite.nl/handleiding.pdf

Nou, ik hoor wel wat jullie ervan vinden.
Filmpje over NVU (snelstart) een simpel filmpje met belangrijke basisvaardigheden. Zie:
http://forum.myblogsite.nl/phpBB3/viewt ... f=99&t=477
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Website loopt goed, forum niet..... wat kan ik eraan doe

Bericht door nirwana »

joept schreef:Maar ondertussen zijn de spelfouten eruit gehaald, en kan het artikel dus echt worden beoordeeld.
http://www.myblogsite.nl/intro-website.html
http://www.myblogsite.nl/blog-vs-website.html
Dan lees ik het artikel nogmaals door.

Mijn opmerkingen over het blog-artikel:
- "dan schrijf je ieder dag" -> iedere dag
- "Met een blog kan je vaak gebruiken als een soort nieuwsbrief" -> "Met" kan weg
- "Het laaste bericht" -> laatste
- "Makkelijk overal te beheren, omdat het in een browser als Internet Explorer kan." -> Internet Exploder ? Geef dan liever aan dat je het online in een browser naar keuze kunt beheren. Desnoods verwijs je naar http://www.browserchoice.eu/
- "het laaste nieuws" -> laatste (wederom)
- "helemaal bij je zelf, je moet voor jezelf" -> 2x jezelf, de eerste keer met spatie en de volgende keer zonder spatie
- "wat je wil doen" -> wilt (stam+t)
- "Wil je vooral je informatie en je tips uitwisselen over bepaalde computerprogramma's." -> hier zou ik een vraagteken achter zetten in plaats van een punt

Verder vind ik het nog steeds een goed artikel.

Dan het website-artikel:
- "Het werkt als een soort Microsoft Office." -> meer algemeen: het werkt als een soort tekstverwerker
- "gaan we opzoek" -> op zoek

Verder lijkt ook dit mij een handig artikel.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
m@tje
Berichten: 310
Lid geworden op: 24 september 2008, 21:55
Locatie: Nijmegen
    Windows Vista Firefox

Re: Website loopt goed, forum niet..... wat kan ik eraan doe

Bericht door m@tje »

hallo :D

Bij website promoten staat: Goede menta-tags voor je website kan je hier maken

Moet dat niet :Metatags zijn :?:

Mooie website verder , ik zal mij ook eens registreren :wink:
Gebruikersavatar
joept
Berichten: 270
Lid geworden op: 9 maart 2008, 13:45
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Website loopt goed, forum niet..... wat kan ik eraan doe

Bericht door joept »

Om te beginnen, bedankt voor al die verbeteringen, blijkbaar iets te vlug nagekeken.
Ik heb het nu verbeterd hoor.

Verder zou ik eigenlijk ook nog iets aan jullie willen vragen, als het ten minste niet te veel gevraagd is.
Zou iemand, of meerdere mensen mijn handleiding over web-log.nl willen uittesten?
Je web-log.nl account kan je weer verwijderen.

Ik hoor het wel, de handleiding kan je vinden op:
www.myblogsite.nl/handleiding.pdf

m@tje schreef:hallo :D

Bij website promoten staat: Goede menta-tags voor je website kan je hier maken

Moet dat niet :Metatags zijn :?:

Mooie website verder , ik zal mij ook eens registreren :wink:
Ik denk dat het zo goed is, als we ten minste de website: www.mijnhomepage.nl mogen geloven.
meta tag


Joep
Filmpje over NVU (snelstart) een simpel filmpje met belangrijke basisvaardigheden. Zie:
http://forum.myblogsite.nl/phpBB3/viewt ... f=99&t=477
Gesloten