contactformulier en e-mail beveiliging

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
piet
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 augustus 2010, 17:11
    Windows Vista Internet Explorer 8

Re: contactformulier en e-mail beveiliging

Bericht door piet »

ik kom er nog niet aan uit.
Ik zie het formulier wel goed als ik het formulier open in Xampp server.Alleen als ik op een link(contact-formulier ) klik en dan het formulier zich opent (apart) dan zie ik ?php in de velden staan.
Ook lukt het me niet om het formulier in de website zich te laten openen.
Ik heb trouwens de php code gekopieerd in kladblok en geplakt in NVU-php code toevoegen, in het contact-formulier.html pagina.Ook gewoon geplakt geprobeerd.

Trouwens , met een koppeling te maken van een button/tekst naar de form.php zoals ik reeds eerder melde lukt het wel hoor. Alleen dat het formulier zich in een andere pagina opent en ik dat liever niet heb.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: contactformulier en e-mail beveiliging

Bericht door Frederik »

Het lijkt er op dat je dan niet linkt naar het juiste bestand!
Er staat toch heel precies omschreven hoe het moet:
http://phpfmg.sourceforge.net/faq.php
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: contactformulier en e-mail beveiliging

Bericht door nirwana »

Piet,

Kun je eens hier op het forum de broncode (HTML) plaatsen van de pagina met het formulier zelf ?
Ik vermoed dat daarin een wat vreemde action-parameter staat vermeld (misschien iets met file:/// erin ?).

Als het formulier zich in een ander venster opent, dan moet er haast ergens een target-attribuut zijn ingegeven.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
piet
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 augustus 2010, 17:11
    Windows Vista Internet Explorer 8

Re: contactformulier en e-mail beveiliging

Bericht door piet »

sorry voor de vertraging.
Het is mij nog altijd niet gelukt om mijn contact-formulier te laten openen in de hoofdpagina zelf. Nu nog altijd opent zich een nieuw scherm buiten de website en kun je alleen terug met de back-toets. Ik heb van alles geprobeerd, ook in de snelkoppeling bewerken. Nu daar niets aangegeven echter maakt geen enkel verschil. Situatie blijft hetzelfde.

Ik heb links in een navigatiemenu (van een template buiten NU gekopieerd) ook een hyperlink toegevoegd en ook hier lukt mij het niet om een andere pagina binnen de website te openen. Voor mij is het een raadsel.

Heb trouwens niet kunnen vinden in de software hoe een navigatiemenu te maken.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: contactformulier en e-mail beveiliging

Bericht door nirwana »

piet schreef:sorry voor de vertraging.
Het is mij nog altijd niet gelukt om mijn contact-formulier te laten openen in de hoofdpagina zelf. Nu nog altijd opent zich een nieuw scherm buiten de website en kun je alleen terug met de back-toets. Ik heb van alles geprobeerd, ook in de snelkoppeling bewerken. Nu daar niets aangegeven echter maakt geen enkel verschil. Situatie blijft hetzelfde.

Ik heb links in een navigatiemenu (van een template buiten NU gekopieerd) ook een hyperlink toegevoegd en ook hier lukt mij het niet om een andere pagina binnen de website te openen. Voor mij is het een raadsel.
Ik denk dat we eerst iets van jouw website moeten zien om ons een idee te kunnen vormen van hoe dit in elkaar steekt. Kun je dit ergens op een webserver plaatsen en dan hier op het forum een linkje zetten zodat we dit kunnen bekijken ? Het hoeft allemaal nog niet klaar te zijn. Het gaat mij er vooral om dat ik een idee van waar je mee bezig en waar je tegenaan loopt.
piet schreef:Heb trouwens niet kunnen vinden in de software hoe een navigatiemenu te maken.
Nvu en Kompozer bieden hiervoor ook geen speciale mogelijkheid. In dit onderwerp ben ik onlangs bezig geweest om met een bestaand script iets op te zetten. In dat geval wordt er gebruik gemaakt van een frameset. Echter werkt dat script ook zonder zo'n frameset.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
piet
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 augustus 2010, 17:11
    Windows Vista Internet Explorer 8

Re: contactformulier en e-mail beveiliging

Bericht door piet »

Ik zal zien dat ik de website waar ik mee bezig ben eens ergens online zet.
Alhoewel ik niet zo happy ben met eigen url links op forums.

Intussen wat kan er dan fout zijn als de hyperlink naar een pagina zich niet opent BINNEN de website zelf?
Ik wil dus niet dat de mensen buiten de website gaan en op de back toets moeten drukken. ( behalve bv bij pdf files etc). IK heb al aangevinkt URL is relatief ten opzichte van paginalocatie. Verder bij doel al alles geprobeerd maar helaas.

Wel eigenaardig dat een navigatiemenu niet standaard in de software zit.
piet
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 augustus 2010, 17:11
    Windows Vista Internet Explorer 8

Re: contactformulier en e-mail beveiliging

Bericht door piet »

ik bedoel dus met BINNEN de website in het middenstuk. Mijn template bestaat uit 3 colums. links ,midden en rechts. Deze template heb ik geopend in NVU.
Nu, ik heb ook geprobeerd een geheel nieuwe blanco website in NVU temaken met wat tekst en een hyperlink maar ook dan opent zich een scherm erbuiten en via backtoets naar website retour.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: contactformulier en e-mail beveiliging

Bericht door nirwana »

piet schreef:Ik zal zien dat ik de website waar ik mee bezig ben eens ergens online zet.
Alhoewel ik niet zo happy ben met eigen url links op forums.
Je mag het me ook als een persoonlijk bericht (PB) sturen, hoor. Dan wordt het adres niet publiek op het forum vermeld. En als je je probleem oplost zonder dat je ons een preview geeft, dan vind ik het ook goed.
piet schreef:Intussen wat kan er dan fout zijn als de hyperlink naar een pagina zich niet opent BINNEN de website zelf?
Ik wil dus niet dat de mensen buiten de website gaan en op de back toets moeten drukken. ( behalve bv bij pdf files etc). IK heb al aangevinkt URL is relatief ten opzichte van paginalocatie. Verder bij doel al alles geprobeerd maar helaas.
Als je bij doel niets invult, dan wordt de link geopend binnen de website zelf. Alles wat je daar verder invult opent een nieuw venster / tabblad (of je moet er al iets van _top of _self invullen, maar dat kan vooral bij frames handig zijn en Nvu werkt niet met frames).
piet schreef:Wel eigenaardig dat een navigatiemenu niet standaard in de software zit.
Ik verwacht dat in Bluegriffon (= de opvolger van Nvu) dit wel eenvoudiger wordt. Op dit moment bieden Nvu en Kompozer vooral de basis-mogelijkheden. Daar kun je wel alles mee maken, maar het zou inderdaad handig zijn als voor bepaalde veelvoorkomende taken bijvoorbeeld wizards aan de software toegevoegd kunnen worden. Dit overzicht geeft een idee van de eerste uitbreidingen die voor Bluegriffon voorzien zijn. De meeste daarvan zijn op dit moment nog niet beschikbaar, maar het geeft alvast een richting aan.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: contactformulier en e-mail beveiliging

Bericht door nirwana »

Piet,

Inmiddels heb je me een PB gestuurd met meer informatie over de website.
Nu begrijp ik ook wat je bedoelt met het binnen de website openen van bepaalde verwijzingen.

Volgens mij denk je namelijk nog wat in termen van (i)frames.
Als je een nieuwe pagina aan de website wilt toevoegen, dan maak je in feit een kopie van de bijvoorbeeld de beginpagina.
Dus als je een nieuwe pagina over Heteluchtovens wilt toevoegen, dan kun je de huidige beginpagina kopiëren en deze hernoemen naar de bestandsnaam voor de nieuwe pagina. In de link kun je dan daarnaar verwijzen.

Probeer dit maar eens met bijvoorbeeld een pagina over Heteluchtovens. Het middelste gedeelte van die nieuwe pagina kun je dan vervangen door bijvoorbeeld de tekst "Binnenkort vindt u hier het complete gamma aan heteluchtovens". Dan heb je in elk geval een idee van hoe dit eruit komt te zien. Ook kun je dan bijvoorbeeld in die nieuwe pagina de link naar Heteluchtovens verwijderen (om aan te geven dat je al op die pagina bent).

Wel is het zo dat als je nieuwe pagina's toevoegt dat je dan de layout van de beginpagina grotendeels af moet hebben. Anders moet je namelijk alles wat je kopieert later ook nog aanpassen als de layout van de beginpagina verandert.

Deze opmaak aan het contactformulier toevoegen zal nog wel een extra uitdaging worden (omdat dat een PHP-bestand is), maar ook dat moet mogelijk zijn. Probeer echter eerst maar eens een 2e pagina toe te voegen. Dat lijkt me namelijk iets eenvoudiger en dan hoop ik dat het proces je duidelijk wordt. Als dat is gelukt dan kunnen we ons eens buigen over het contactformulier.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
piet
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 augustus 2010, 17:11
    Windows Vista Internet Explorer 8

Re: contactformulier en e-mail beveiliging

Bericht door piet »

Hartelijk dank Martijn! Zie PB aan jou.
piet
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 augustus 2010, 17:11
    Windows Vista Internet Explorer 8

Re: contactformulier en e-mail beveiliging

Bericht door piet »

Nu heb ik een pdf icoontje geplaatst op mijn website en daar bij afbeelding en koppelingseigenschappen gelinkt naar een pdf file. Maar waar kan ik instellen dat deze pdf file zich geheel opent buiten de website en als iemand dat sluit dat de website op zich geopend blijft?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: contactformulier en e-mail beveiliging

Bericht door nirwana »

piet schreef:Nu heb ik een pdf icoontje geplaatst op mijn website en daar bij afbeelding en koppelingseigenschappen gelinkt naar een pdf file. Maar waar kan ik instellen dat deze pdf file zich geheel opent buiten de website en als iemand dat sluit dat de website op zich geopend blijft?
Piet,

Daarvoor geef je in de eigenschappen van de koppeling (link) naar het PDF-bestand een doel van _blank op.
Je hebt diverse vastgestelde doelen, maar _blank is daarvan nu nog de belangrijkste (want de anderen zijn voor frames bedacht).

In dit artikel lees je hier meer over. In HTML-taal wordt dit een target genoemd.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
piet
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 augustus 2010, 17:11
    Windows Vista Internet Explorer 8

Re: contactformulier en e-mail beveiliging

Bericht door piet »

Dank je Martijn.
Het is gelukt. Heb het handmatig in de html gezet. Zag Doel niet staan in de afbeeldings en koppelingseigenschappen staan.

Kun je met NVU tabellen niet kopieren?
Het lukt me niet.
Lastig.

Zit alleen nog enigszins met hetgeen ik reeds eerder noemde, om hyperlinks te laten openen binnenin de site.Is nu wel gelukt maar dan dien ik steeds in de gaten te houden bij elke wijziging van de zijgedeelten en boven-/ondergedeelte dat dit ook is gewijzigd in de andere pagina's.
Heb nu ook een afbeelding in tabel laten openen in geheel ander venster buiten de website.
Moet me er nog in verdiepen of daar een andere mogelijkheid voor is. Bv dat je even een iets groter beeld ervan ziet en direct kan sluiten.
piet
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 augustus 2010, 17:11
    Windows Vista Internet Explorer 8

Re: contactformulier en e-mail beveiliging

Bericht door piet »

Wat betreft m'n 1ste vraag. Niemand een idee hoe tabellen te kopieren in NVU?

IK heb een trial versie van Microsoft Expression web 4 gedownload en daar kan het wel mee.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: contactformulier en e-mail beveiliging

Bericht door nirwana »

Piet,

Laten we hier weer eens verder gaan met die formulieren.
Ik lees dat je met XAMPP in de slag bent geweest. Dat is eigenlijk alleen handig als de webserver waarop je uiteindelijk de pagina's plaatst ook ondersteuning voor PHP biedt. Anders kun je nog zoiets moois maken, maar dan zal het niet werken op de webserver waarop je het wilt hosten.

Of je moet zelf je eigen website thuis op basis van XAMPP willen hosten, maar dat lijkt me geen handig scenario.

Ik heb eerlijk gezegd het gevoel dat het testen met XAMPP misschien wat te lastig is en dat je beter de bestanden naar de uiteindelijke webserver kunt uploaden om die daar direct te testen. XAMPP kun je gebruiken om een complete PHP-website thuis te ontwikkelen, zodat je niet steeds alles hoeft te uploaden. Bij jou lijkt het er echter meer op dat alleen het verwerken van het formulier in PHP wordt uitgevoerd.

Het contact-formulier in een website opnemen lijkt me nog wel te doen. Waarschijnlijk heb je dat ook wel al voor elkaar.
Doorgaans heeft een contactformulier ook een bedankt-bericht. Ik denk dat dat wat lastiger is om die ook in dezelfde layout te krijgen. Normaal gesproken wordt zo'n bericht door het script gegenereerd. Of het script kan de bezoeker doorsturen naar een pagina met een bedankt-bericht. Dat laatste lijkt mij handiger, maar ligt helemaal aan de mogelijkheden van het script.

http://www.formmail-maker.com/web-form-mail-faq.php zegt dat die phpfmg normaal gesproken in een iframe opgenomen wordt. Een iframe moet je zien als jouw normale webpagina met daarin een gedeelte waarin je een andere webpagina kunt laden. Echter houdt Kompozer niet zo van frames en ook niet van iframes. Als je dat zou willen invoegen, dan zul je dat in de bron-weergave van Kompozer moeten aangeven volgens de instructies op het bovenstaande adres:

Code: Selecteer alles

<iframe frameborder="none" src="http://www.yoursite.com/path/form.php" allowTransparency="true" style="width:480px;height:600px;border:none;"></iframe>
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie