Website overzetten van Frontpage

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
johnmarlie
Berichten: 1
Lid geworden op: 8 november 2010, 20:49
    Windows Vista Chrome

Website overzetten van Frontpage

Bericht door johnmarlie »

hallo,

ik ben net aangemeld en wil Kompozer uitproberen.
Ik wil mijn website, gemaakt in Frontpage, graag overzetten naar Kompozer !
Is dit mogelijk en zo ja hoe dan ???

vr. groeten,
johnmarlie :)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Website overzetten van Frontpage

Bericht door nirwana »

John,

Er is een eenvoudige manier om jouw website in Kompozer uit te proberen.
In het menu Bestand zie je een Weblocatie openen... (CTRL+Shift+L) staan.
Als je deze mogelijkheid gebruikt, dan kun je daar het adres van jouw website invoeren.
Als je daarna op Aanmaken klikt dan wordt de eerste pagina van jouw website in Kompozer geopend.

Zo kun je zien hoe de webpagina er in Kompozer uit ziet. Ook kun je de pagina dan verder in Kompozer bewerken.
Wees gerust: de aanpassingen die je zo in Kompozer maakt, worden niet direct in jouw website doorgevoerd.
Wel kun je de (aangepaste) pagina zo lokaal opslaan en zien hoe Kompozer werkt.

Waarschijnlijk heb je van Frontpage nog wel ergens een map op jouw harde schijf staan met daarin de bestanden van de website.
Deze bestanden moet je - uitzonderingen daar gelaten - zonder problemen in Kompozer kunnen openen en bewerken.
Wijzigingen kun je met een FTP-programma (ik zou Filezilla aanraden) weer op de webserver plaatsen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie