Kompozer

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Gesloten
piet
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 augustus 2010, 17:11
    Windows Vista Internet Explorer 8

Kompozer

Bericht door piet »

Ik heb dus naast NVU, nu ook Kompozer geinstalleerd. Waarschijnlijk ga ik hier nu een "domme"vraag stellen.
Ik kan wel NVU starten maar ik kan nergens meer KOmpozer vinden. Ik heb wel gigantisch veel programma's op mijn pc maar heb gezocht en kan toch tot op heden niet vinden hoe terug via start-programma's - Kompozer terug te starten. Iemand raad voor deze simpele ziel ? Mijn dank alvast!
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Kompozer

Bericht door nirwana »

Piet,

Kompozer zie ik ook niet zo 1-2-3 in mijn startmenu (van Windows 7) staan.
Doorgaans start ik Kompozer via Start > Uitvoeren (Windows-toets + R) met het volgende pad:
c:\Program Files (x86)\KompoZer\kompozer.exe
Ik ben in de loop der jaren nu eenmaal een groot fan geworden van de Windows+R functionaliteit ;-)

Als jouw computer geen 64-bits systeem is, dan zal het pad waarschijnlijk c:\Program Files\KompoZer\kompozer.exe zijn.
Als je eenmaal kompozer.exe weer terug hebt gevonden, dan kun je deze bijvoorbeeld oppakken en naar het Startmenu slepen. Of je kunt deze naar de werkbalk Snel starten slepen (als je die tenminste aan de taakbalk hebt toegevoegd).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
piet
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 augustus 2010, 17:11
    Windows Vista Internet Explorer 8

Re: Kompozer

Bericht door piet »

Dank Martijn.Dat lukt me niet.
Heb de map Kompozer 07.10-w32.exe gesleept naar de program files map(hier map Kompozer gemaakt eerst).
Dat ging. wel. KOn de zipfile op geen enkele manier uitpakken in de map Program files. Ook kopieren en plakken van de map ging niet behalve te slepen.Heb de exe nu via rechtsklikken toegevoegd aan Startmenu.
Heb voorheen nog nooit meegemaakt dat een programma zich niet standaard installeert in program files.
Misschien is er een reden voor? in ieder geval wel omslachtig zo.
piet
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 augustus 2010, 17:11
    Windows Vista Internet Explorer 8

Re: Kompozer

Bericht door piet »

zal nu nog proberen de NL languagepack te installeren. Gaat dit automatisch of moet ik hier ook speciale handelingen voor doen?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Kompozer

Bericht door nirwana »

piet schreef:Heb voorheen nog nooit meegemaakt dat een programma zich niet standaard installeert in program files.
Misschien is er een reden voor? in ieder geval wel omslachtig zo.
Kompozer komt niet met een installatieprogramma. Het hoeft ook niet echt geïnstalleerd te worden. Het enige wat je ermee hoeft te doen is om kompozer-0.7.10-win32.zip ergens naar een map uitpakken (als gratis uitpakprogramma kan ik overigens 7-zip of IZArc aanraden en anders staan er nog diverse andere op http://freeware-systeem.startpagina.nl onder Compressie).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gesloten