Rommelige werkmodus in Kompozer

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Poehtje
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 november 2010, 7:19
    Windows 7 Internet Explorer 8

Rommelige werkmodus in Kompozer

Bericht door Poehtje »

Hallo, ik heb Kompozer geïnstalleerd ipv NVU omdat ik daar toch steeds problemen mee hield. Maar nu vindt ik de normale (wysiwyg)modus in Kompozer wel erg rommelig omdat er nu letterlijk overal rode lijntjes omheen staan, zelfs om de links van èèn woord bijv. Ook bij formulier-elementen staat nu in de normale mode overal zo'n geel ding met "INPUT" (en ik heb er nogal wat... :? ), en ook om de formuliervelden staan rode lijnen.

Dat was bij NVU niet zo, althans niet zo erg, en ik vindt dit eigenlijk heel onrustig werken. Is er een mogelijkheid om dat zo in te stellen dat je dat niet ziet wanneer je in de normale modus aan het werk bent?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Linux Firefox
Contacteer:

Re: Rommelige werkmodus in Compozer

Bericht door nirwana »

In het menu Beeld van Kompozer kun je kiezen in welke modus je wilt werken:
- Voorbeeld
- Normale bewerkingsmodus (met rode lijntjes)
- HTML-tags (met gele blokken en rode lijntjes)

Als ik jouw verhaal lees, dan vermoed ik dat die bij jou in de modus met HTML-tags staat. Als je een iets rustiger beeld wilt hebben, dan kun je overschakelen naar de Normale bewerkingsmodus. Als je ook van die rode lijntjes af wilt, dan kun je kiezen voor Voorbeeld. In de Voorbeeld-modus ziet de webpagina eruit zoals die er uiteindelijk uit komt te zien, dus zonder rode lijntjes.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie