Hulp met website

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
han52
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 september 2010, 12:37
Locatie: Vroomshoop
    Windows XP Internet Explorer 8
Contacteer:

Re: Hulp met website

Bericht door han52 »

Ik heb nog even gekeken bij de instellingen.Ik heb het hokje aangevinkt met CSS-stijlbladen bla bla.Is dat erg?

Gr. Han
han52
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 september 2010, 12:37
Locatie: Vroomshoop
    Windows XP Internet Explorer 8
Contacteer:

Re: Hulp met website

Bericht door han52 »

Sorry,niet gelukt.Wat lichtblauw is,is nu wit.Geen plaatjes etc.Ik snap er helemaal niets van.Heb zelf jouw code nog gekopieerd en geplakt.Maar het blijft gewoon wit met tekst.Dus,wat mij betreft,kan die W3C de boom in......Sorry,maar ik ben een beetje kwaad om dat het niet lukt.

Gr. Han
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Hulp met website

Bericht door nirwana »

han52 schreef:Dus,wat mij betreft,kan die W3C de boom in......Sorry,maar ik ben een beetje kwaad om dat het niet lukt.
Han,

Volgens mij is dat een heel natuurlijke reactie, hoor.

Daarom heb ik het nog wat eenvoudiger voor je gemaakt. Hier staat een kopie van jouw complete website met een HTML 4.01 Loose-doctype: http://www.mozbrowser.nl/web/hankrol/index.html

Ik zal je dadelijk de bestanden per e-mail opsturen. Dan hoef je deze slechts te gebruiken in plaats van de website-bestanden die je nu gebruikt. Daarna kun je weer verder met waar je mee begonnen bent: het maken en onderhouden van een website. Bijkomend voordeel is dat de website dan volgens de W3C ook goede code heeft en dat die Amerikaanse meneer daar dan niet meer over kan vallen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
han52
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 september 2010, 12:37
Locatie: Vroomshoop
    Windows Vista Internet Explorer 7
Contacteer:

Re: Hulp met website

Bericht door han52 »

Hoi Martijn,

Bedankt voor je hulp.IK ben al bezig.Gewoon met kopieren en plakken in Kompozer.Plus wat verbeteringen.Veel controleren
Veel werk,maar NU houden we de moed er goed in.

Gr. Han
han52
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 september 2010, 12:37
Locatie: Vroomshoop
    Windows Vista Internet Explorer 7
Contacteer:

Re: Hulp met website

Bericht door han52 »

Ok,alles is opgelost.Website werkt en is goed gekeurd door het "keurmerk " W3C.Veel werk en met hulp van Martijn is het goed opgelost.

Gr. Han
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Hulp met website

Bericht door nirwana »

han52 schreef:Ok,alles is opgelost.Website werkt en is goed gekeurd door het "keurmerk " W3C.Veel werk en met hulp van Martijn is het goed opgelost.
Dan ben je in een week tijd toch van 89 "fouten" terug naar 0.
Gefeliciteerd met het behaalde resultaat.

Heb je dit al aan jouw Engelstalige contactpersoon gemeld ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
han52
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 september 2010, 12:37
Locatie: Vroomshoop
    Windows XP Internet Explorer 8
Contacteer:

Re: Hulp met website

Bericht door han52 »

Nee,maar ik zal hem op de hoogte houden, hij wilde mijn site toch onder brengen onder favorieten.Dus..... Alles is opgelost.Nu is het grafische gedeelte bij nog een keer aan de beurt.

Gr. Han
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Hulp met website

Bericht door nirwana »

han52 schreef:Nee,maar ik zal hem op de hoogte houden, hij wilde mijn site toch onder brengen onder favorieten.Dus..... Alles is opgelost.Nu is het grafische gedeelte bij nog een keer aan de beurt.
Han,

Met enkele aanpassingen zou je er zoiets van kunnen maken: http://www.mozbrowser.nl/web/hankrol/nieuw/

Daarbij heb ik het algehele uiterlijk van jouw website proberen te behouden, maar net op kleine punten enkele wijzigingen doorgevoerd:
- een afgeschuinde rand om het logo (bevel)
- niet de hele pagina met een lichtblauwe achtergrond, maar alleen het middelste deel
- het menu lijkt nu meer uit knoppen te bestaan (in plaats van cellen in een tabel)

Voor de opbouw heb ik alle tabellen uit de pagina verwijderd en door div's vervangen.
Tabellen zou je namelijk eigenlijk niet moeten gebruiken voor het uitlijnen van elementen op een webpagina.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
han52
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 september 2010, 12:37
Locatie: Vroomshoop
    Windows XP Internet Explorer 8
Contacteer:

Re: Hulp met website

Bericht door han52 »

Hee Martijn,

Je wilt mij wel aan het werk houden...Maar,toe geven, ziet er strak uit.Zou jij me kunnen mailen, hoe ik dat kan doen.Misschien iets voor een volgende update.Dan maar weer een zondagmiddag voor op offeren.Zoals ik al zei, grafisch ben ik nog niet echt geweldig.

Gr. Han
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Hulp met website

Bericht door nirwana »

han52 schreef:Je wilt mij wel aan het werk houden...Maar,toe geven, ziet er strak uit.
Er kan altijd wel iets verbeterd worden. En aangezien je aangaf dat je iets aan het uiterlijk zou willen doen dacht ik "ik geef alvast een voorzetje".
Overigens ben ik voorlopig degene die hier werk aan heeft ;-) Naar aanleiding daarvan kun je zelf bepalen of je dat een goed idee vindt en wat je daarvan wilt overnemen.
han52 schreef:Zou jij me kunnen mailen, hoe ik dat kan doen. Misschien iets voor een volgende update. Dan maar weer een zondagmiddag voor op offeren. Zoals ik al zei, grafisch ben ik nog niet echt geweldig.
Ik zal dit eens naar je opsturen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
han52
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 september 2010, 12:37
Locatie: Vroomshoop
    Windows Vista Internet Explorer 7
Contacteer:

Re: Hulp met website

Bericht door han52 »

Hee, bedankt voor je moeite.Zoals ik al zei,ziet er mooi uit.

Gr. Han
Plaats reactie