Verticale lijn in website mogelijk?

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Miekmol
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 november 2010, 21:18
    Windows 7 Internet Explorer 8

Re: Verticale lijn in website mogelijk?

Bericht door Miekmol »

Hallo Martijn,

Ja dit is wat ik bedoel.... heel heel hartelijk dank dat je zoveel tijd aan mijn probleempjes besteedt hebt!
Ik wil dit op 4 pagina's toepassen, kan ik dat zelf doen, kun je me uitleggen hoe je dit gedaan hebt?
Degene die de website beheert zou het ook graag in een heel licht blauwe/turquoise kleur willen zien.
Is het mogelijk om mij die andere kleur ook door te geven, of is dit de kleur die hierboven elders al vermeld staat?
De pagina's waarop ik het wil toepassen zijn: index, nieuws, wij zijn en wij doen.
De andere pagina's hebben andere indelingen en daar vind ik het eigenlijk niet nodig.
Wat vind jij?... staat dit als je het niet op alle pagina's doet?

groetjes Mieke
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Verticale lijn in website mogelijk?

Bericht door nirwana »

Mieke,

Nu heeft www.mozbrowser.nl/web/houvast/nieuws.html een lichtblauwe kleur voor de verticale lijnen gekregen.

Hoe je dit in Kompozer invoert ? Ik denk dat je dat het snelste in de broncode van de pagina aanpast.
Open bijvoorbeeld de Nieuws-pagina in Kompozer en klik op het tabblad Bron.

Vervolgens zoek je eerst naar

Code: Selecteer alles

vertical-align: top; width: 70%;
Daar kun je het volgende achter plaatsen

Code: Selecteer alles

border-left: 1px solid rgb(41, 171, 226);
Het totaal moet er als volgt uit zien:

Code: Selecteer alles

style="border-left: 1px solid rgb(41, 171, 226); vertical-align: top; width: 70%; padding-left: 5px;"
Dan gaan we op zoek naar de andere verticale lijn. Daarvoor zoek je naar de volgende code:

Code: Selecteer alles

vertical-align: top; color: black;
Dit kun je aanvullen met

Code: Selecteer alles

border-right: 1px solid rgb(41, 171, 226);
Uiteindelijk moet dat er als volgt uit zien:

Code: Selecteer alles

style="border-right: 1px solid rgb(41, 171, 226); vertical-align: top; color: black;"
Of je dit in alle pagina's wilt doorvoeren of niet dat moet je zelf bepalen. Beide kan wat mij betreft wel. Als je het op alle pagina's doorvoert dan is dat goed voor de uniformiteit. Maar je kunt het ook juist op enkele pagina's toepassen waarvan je denkt dat dat iets aan de pagina toevoegt. En mocht dat toch niet bevallen, dan kun je deze aanpassing weer terugzetten.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Miekmol
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 november 2010, 21:18
    Windows 7 Internet Explorer 8

Re: Verticale lijn in website mogelijk?

Bericht door Miekmol »

Hoi Martijn,

Je hebt je best gedaan! Alleen lukt het mij niet.
Het linkerlijntje wel, en zelfs ook op de andere pagina,s. Maar vertical-align: top; color: black; zie ik nergens staan, Ik dacht dan neem ik de volgende kolom en doe het daar ook aan de linkerzijde maar ook dat vind ik nergens terug.
Je hebt hier inderdaad met een dom blondje te maken.
Dan is er nog een probleempje. Het lijntje rechts en links staan niet op gelijke hoogte. Dit komt omdat er een tabel boven staat.
Ik krijg dat op geen enkele manier weg... Het is alleen op deze pagina dat er een extra tabelletje zit ingebouwd.

groetjes Mieke
Poehtje
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 november 2010, 7:19
    Windows 7 Internet Explorer 8

Re: Verticale lijn in website mogelijk?

Bericht door Poehtje »

Hoi Mieke, ik heb dit via geavanceerde instellingen van de cel gedaan.

Dit is een tabel met 2 cellen:

Afbeelding

Ik heb de linkercel geseleecteerd en via celeigenschappen > geavanceerd > bij Inline Stijlen deze instellingen daarvoor gebruik voor het lijntje:

Afbeelding

50% en top hoort daar niet bij hoor, alleen dat andere. Is dit wat je bedoeld, of begrijp ik het verkeerd? :oops:
Miekmol
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 november 2010, 21:18
    Windows 7 Internet Explorer 8

Re: Verticale lijn in website mogelijk?

Bericht door Miekmol »

Hoi Poehtje

Mijn zoon is erg handig met het maken van websites, hij heeft vorige week toen hij een avondje op bezoek kwam, de lijntjes voor me gemaakt bij inline-stylen. Het viel niet mee... ik werk met drie kolommen en wilde in de middelste zowel rechts als links een dun lijntje hebben. Bracht hij dit nu links aan dan versprong ineens alle tekst naar de derde kolom.
Hij heeft Kompozer vervloekt echt waar. Hij werkt zelf met Dreamweaver en Wordpress.
Helaas was ik gehouden aan Kompozer omdat iemand anders het makkelijk kan beheren.
Maar goed, het is klaar en ik vind het mooi staan.

Nog bedankt voor de genomen moeite!

www.houvastgemert-bakel.nl

groetjes Mieke
Poehtje
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 november 2010, 7:19
    Windows 7 Internet Explorer 8

Re: Verticale lijn in website mogelijk?

Bericht door Poehtje »

Maar goed, het is klaar en ik vind het mooi staan.
Ik ook, mijn complimenten :D

Ik roei ook vaak met de riemen die ik heb hoor, maar als het resultaat er maar naar is, dat is het belangrijkste toch? :wink:

Succes verder met de site!
Plaats reactie