webpagina is ineens blanco

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
kuipje
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 december 2008, 22:38
    Macintosh Firefox
Contacteer:

Re: webpagina is ineens blanco

Bericht door kuipje »

En als ik in Kompozer de pagina met de juiste scripts in de browser bekijk, staan die scripts er niet in...
kuipje
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 december 2008, 22:38
    Macintosh Firefox
Contacteer:

Re: webpagina is ineens blanco

Bericht door kuipje »

Ik zal 2 schermafdrukken meesturen, de ene van de bronpagina in Kompozer, de andere van het bekijken vanuit Kompozer in de browser (de bron)

Ik hoop dat je het kunt lezen, ik heb dit geloof ik niet handig gedaan...
Bijlagen
Schermafbeelding 2011-01-21 om 22.31.39.jpg
Schermafbeelding 2011-01-21 om 22.31.39.jpg (80.3 KiB) 3865 keer bekeken
Schermafbeelding 2011-01-21 om 22.31.20.jpg
Schermafbeelding 2011-01-21 om 22.31.20.jpg (77.23 KiB) 3865 keer bekeken
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: webpagina is ineens blanco

Bericht door nirwana »

De screenshots komen wat klein op het forum terecht, maar volgens mij haal ik daar het volgende uit:
1) de 1e screenshot is van Firefox met daarin de script-tags samengevoegd
2) de 2e screenshot is van Kompozer met de juiste script-tags

En ik neem aan dat dit hetzelfde HTML-bestand is... en de screenshots op ongeveer hetzelfde tijdstip genomen.
Als je het bestand in een tekst-editor (Textwrangler in jouw geval) bekijkt, dan weet je echt zeker hoe deze eruit ziet.
Ik wil namelijk zeker weten dat deze tags goed in het bestand staan en dat geen programma dit nog kan aanpassen.

Als je zeker weet dat de script-tags in een bestand goed staan en je upload deze naar de FTP-server van je website, dan zou deze er toch goed op moeten komen (en goed getoond worden). Het is mij immers ook gelukt om jouw pagina aan te passen en op een webserver te plaatsen. Maar goed, ik gebruik dan ook vooral tekst-editors om webpagina's te bewerken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
kuipje
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 december 2008, 22:38
    Macintosh Firefox
Contacteer:

Re: webpagina is ineens blanco

Bericht door kuipje »

Het is nu helemaal gelukt! Er stond een <html> teveel onder het DOCtype...
Ik heb wel geconcludeerd uit wat er gebeurd is en uit jouw antwoorden dat deze nieuwe versie van Kompozer wat strenger (eigenzinniger) omspringt met eigen wijzigingen, dus daar zal ik goed op letten... En ik heb alvast Blue Griffon gedownload.
Heel erg bedankt voor al je hulp!
Groet,
Mary
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: webpagina is ineens blanco

Bericht door nirwana »

Mary,

Nvu kende enkele weeffoutjes. Kompozer lost hiervan diverse zaken op, maar dus nog niet alles.
De script-tags had Kompozer niet mogen samenvoegen in XHTML-modus.

Het is dus het beste om je pagina's naar HTML 4.01 Transitional om te zetten voordat je ze in Kompozer aanpast. 1 regeltje aanpassen en dat maakt opeens een hoop verschil in Kompozer.

Ik verwacht dat Bluegriffon al dit soort weeffoutjes alsnog rechtzet.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
kuipje
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 december 2008, 22:38
    Macintosh Firefox
Contacteer:

Re: webpagina is ineens blanco

Bericht door kuipje »

Martijn, misschien een beetje off-topic, maar denk je dat mijn website zo in Blue Griffon kan? Of is het verstandig om sommige dingen van te voren te veranderen?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: webpagina is ineens blanco

Bericht door nirwana »

Sterker nog, ik heb al een pagina van jouw site in Bluegriffon geopend en dat ziet er verder goed uit.
Maar de waarschuwing blijft uiteraard staan: Bluegriffon is nog in ontwikkeling, so handle with care.

Aan de andere kant gebruik ik ook alweer een tijdje Firefox 4 en die is ook nog in ontwikkeling. De meeste software van Mozilla is al voordat deze helemaal is uitontwikkeld al goed bruikbaar. Maar het blijft een risico zolang de software nog niet officieel is vrijgegeven.

Zorg er in elk geval voor dat je nog ergens een kopie van je webpagina's hebt. Zolang je dat hebt kun je de pagina's in Bluegriffon bewerken. Daarnaast heb je ook nog altijd een kopie van de webpagina's op de webserver staan, dus zolang je die niet overschrijft blijven de pagina's daar altijd behouden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
kuipje
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 december 2008, 22:38
    Macintosh Firefox
Contacteer:

Re: webpagina is ineens blanco

Bericht door kuipje »

Dank voor de tips! Tot de volgende keer ;-)
Plaats reactie