Backup

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
schilder
Berichten: 39
Lid geworden op: 3 maart 2011, 21:26
    Windows 7 Firefox

Backup

Bericht door schilder »

Hallo

ik maak website voor anderen die niet handig genoeg hiermee zijn om een ftp programma te gebruiken toch zou het fijn zijn als deze mensen zelf wekelijks een back-up van hun site kunnen maken.
Weet iemand hiervoor simpele software, alvast bedankt voor eventuele reacties.

Ger
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Backup

Bericht door nirwana »

Met Spiderzilla kun je een complete backup maken van een website: http://spiderzilla.mozdev.org
Spiderzilla is een extensie voor Firefox en die gebruikt onderliggend de software van HTTrack.

Je kunt dus ook de software van HTTrack rechtstreeks gebruiken als je dat handig vindt. Met deze software kun je een project aanmaken (en op disk opslaan) met daarin de benodigde instellingen (zoals het adres van de website en wat daarmee gedaan moet worden).

Zie ook www.fan.tv/Digitaal/toontext.asp?id=29223 en http://www.makeuseof.com/tag/save-and-b ... h-httrack/ heeft wat meer uitleg over de verschillende opties. Zo lijkt "Update existing download" mij een handige optie voor het . Overigens is HTTrack gewoon in de Nederlandse taal beschikbaar, dus ook dat hoeft geen probleem te zijn.

HTTrack heeft trouwens geen FTP-gegevens nodig. De software heeft enkel een web-adres nodig en volgt dan vanaf daar de diverse verwijzingen en downloadt deze pagina's.

Ik denk dat je het beste eens op die andere computer met HTTrack die website in zijn geheel kunt downloaden en dat je daarna de instellingen van het project zodanig aanpast dat die daarna alleen nog de bestaande website bijwerkt. Dat kun je dan in zo'n projectbestand opslaan (zie ook het Instellingen-menu). Vervolgens hoeven zij alleen HTTrack op te starten, eventueel dit projectbestand te openen en de backup te starten.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
schilder
Berichten: 39
Lid geworden op: 3 maart 2011, 21:26
    Windows 7 Firefox

Re: Backup

Bericht door schilder »

Bedank dit is precies wat ik bedoel 1000 maal dank
ger
Plaats reactie