Domeinnaam geblokkeerd

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Miekmol
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 november 2010, 21:18
    Windows 7 Internet Explorer 8

Re: Domeinnaam geblokkeerd

Bericht door Miekmol »

Fijn Martijn dat je dat stukje van TrosRadar hebt gestuurd. Ik heb hier een telefoonnummer gevonden van het moederbedrijf.
Ik heb ze gebeld en deze zouden onmiddellijk mijn klacht doorsturen en hij verwacht dat ik vandaag zeker teruggebeld ga worden door MijnDomein.

Ik wil het telefoonnumer niet onthouden:
De moederorganisatie is: H2 services.
Adres
Jaagpad 20
2802 AZGouda

Contactgegevens
Telefoonnummer : 0182-744000

Ik houd je op de hoogte...

groetjes Mieke en nogmaals dank!!
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Domeinnaam geblokkeerd

Bericht door nirwana »

Mieke,

Blijkbaar heeft er toch iets effect gehad, want inmiddels kunnen we www.houvastgemert-bakel.nl weer bezoeken.

Blijven alleen nog wel enkele vragen:
- hoelang heeft de site er nu in totaal uit gelegen (bijna een week) ?
- en hoe dat zo heeft kunnen komen (wie heeft de ongewenste software op jouw domein geplaatst en vooral: op welke manier) ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Miekmol
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 november 2010, 21:18
    Windows 7 Internet Explorer 8

Re: Domeinnaam geblokkeerd

Bericht door Miekmol »

Hoi Martijn,

Sorry, even druk gehad om het te melden.
De website heeft er van zondag tot donderdagmiddag uit gelegen.
Ik heb het moederbedrijf van MijnDomein gebeld. Dit was een aardige man. Hij heeft een notitie gemaakt en doorgestuurd.
's Middags ben ik gebeld door Patrick van MijnDomein.
Hij kon niet zeggen wie de ongewenste software heeft geplaatst. Hij zei dat het erg veel gebeurde door Russische en Turkse hackers, ze hadden er veel last van. Hij hield geen logboek bij, zei hij.
Dat ze mij geen antwoord hadden gegeven komt omdat er tickets werden gesloten, omdat ik een automatisch antwoord ingesteld heb staan.
Daar heeft hij een aantekening van gemaakt, ze moeten dit probleem gaan aanpassen.
Afijn, ik heb een nieuw wachtwoord aangemaakt en daarna heeft hij de site gedeblokkeerd.

Hartstikke bedankt voor het stukje over Tros-Radar want daar stond ergens het telefoonnummer in wat me uiteindelijk verder heeft geholpen.

groetjes en een fijn weekend
Mieke
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Domeinnaam geblokkeerd

Bericht door nirwana »

Miekmol schreef:Hij kon niet zeggen wie de ongewenste software heeft geplaatst. Hij zei dat het erg veel gebeurde door Russische en Turkse hackers, ze hadden er veel last van.
Dan zal het toch wel via de FTP zijn gebeurd. Maar dan zouden die hackers toch ergens een gebruikersnaam + wachtwoord moeten hebben onderschept. Want het lijkt me voor een provider geen prettig idee als ze bijvoorbeeld elk account zouden kunnen hacken.
Miekmol schreef:Hij hield geen logboek bij, zei hij.
Natuurlijk houden ze een log van de FTP bij, want elke provider wil graag weten wat er zoal op zijn servers gebeurd. Maar goed, de inhoud daarvan hoeven ze natuurlijk niet met jou te delen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie