Dit is icoon toch ook van Kompozer?

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anton Doove
Berichten: 401
Lid geworden op: 9 december 2005, 22:28
Locatie: Zoetermeer
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Dit is icoon toch ook van Kompozer?

Bericht door Anton Doove »

Afbeelding
Beste Mensen. Deze icoontjes zijn toch van Kompozer?
Hoe kan ik deze wijzigen in Foto`s of andere afbeeldingen?
Ik heb deze icoontjes ook in andere mappen zitten,maar wil dit graag wijzigen in foto`s en andere afb.vormen om
ze te gebruiken op mijn geplande website en 2 blogs, dus die icoontjes zijn niet bruikbaar voor mijn doel.

De Website maak ik met Kompozer, maar de 2 blogs bij Jimdo.com en Wordpress.com.

Graag verneem ik de mogelijke reacties en ik groet jullie vriendelijk.

Anton Doove.
Niet geschoten is ook mis.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: Dit is icoon toch ook van Kompozer?

Bericht door Frederik »

Zodra deze icoontje op de server op het internet zijn gezet worden ze in de webpagina zichtbaar als afbeelding.
Wil je ze op je computer ook zichtbaar hebben als afbeelding dan ga je naar Beeld en kies je voor Tegels.
Ze zijn dus gewoon bruikbaar. Of je ze nu als icoon of als iets anders ziet.
Gebruikersavatar
Anton Doove
Berichten: 401
Lid geworden op: 9 december 2005, 22:28
Locatie: Zoetermeer
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: Dit is icoon toch ook van Kompozer?

Bericht door Anton Doove »

Afbeelding
Beste Frederik.
Ik probeerde het en zag wat gebeurde.
Dit werkte echter niet op elk icoontje, want dan krijg ik de melding op deze screen evenals bij andere icoontjes.

Helaas is dit voor mij niet bruikbaar,want hiermee krijg ik mijn materiaal niet zichtbaar in de mappen voor een
correct overzicht,want die icoontjes bieden geen overzicht en ook niet in de linkerkolom. Dat schiet niets op.

Ook met Tegels werken vind ik erg onhandig,want dat ervaar ik als een omweg.
Misschien weet jij een andere optie om die icoontjes te wijzigen in de gewenste afbeelding en zichtbaar te houden.

Dat verneem ik graag van jou zodra het je schikt en anders lees ik het wel morgenmiddag.
Vriendelijke groeten van Anton Doove.
Niet geschoten is ook mis.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: Dit is icoon toch ook van Kompozer?

Bericht door Frederik »

...jpg is geen geldige Win32-toepassing foutmelding ontstaat omdat je iets gedaan hebt op de computer waardoor jouw computer nu denkt dat een afbeelding een toepassing is.
Een afbeelding is geen toepassing, zoals een programma, maar de extensie van een afbeelding. Het beste wat je kunt doen is: rechter muisklik op de afbeelding / icoontje dan kiezen voor Openen met...en dan kiezen voor het fotobewerkingsprogramma waarmee je werkt.

Onder het menu Beeld vindt je aantal opties voor de weergave van afbeeldingen.
Als Tegels je niet aanstaat dan heb je nog drie opties, daar zul je het mee moeten doen. Meer mogelijkheden zijn er niet.
Gebruikersavatar
Anton Doove
Berichten: 401
Lid geworden op: 9 december 2005, 22:28
Locatie: Zoetermeer
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: Dit is icoon toch ook van Kompozer?

Bericht door Anton Doove »

Beste Frederik. Ik heb nog eens naar die titels gekeken onder die icoontjes en dat vergeleken met de reeds
bestaande afbeeldingen die ik voor mijn Geneasite nodig heb en toen bleek dat ik ze al dubbel heb.

Ik heb daarom die icoontjes maar gedumpt in de prullenbak,want teveel dubbelen is niet nodig bij het maken van
een gloednieuwe Genea-site in Kompozer,waarmee ik morgenmiddag weer verder ga,want nu wordt het al te laat.

Toch dank ik je voor je reactie van vandaag en heel misschien heb ik morgenmiddag weer nieuwe vragen waarop ik
de antwoorden niet altijd in de Cursus-Handleiding kan vinden. Verder zoek ik ook zelf veel uit.

Veel handelingen van vroeger schieten mij n.l.te binnen,dus dat kan ik gelijk uitvoeren,tenzij ik twijfels heb.
Ik wens je verder nog een fijn weekend en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.
Niet geschoten is ook mis.
Plaats reactie