Opsommingslijst

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Parcodaini
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 januari 2013, 21:51
    Windows XP Internet Explorer 8

Opsommingslijst

Bericht door Parcodaini »

Kun je in Kompozer een opsommingslijst maken zonder inspringen? Als ik een opsommingslijst maak met bulletpoints dan springt de lijst 'automatisch' in. Met 'inspringen verkleinen' komt de lijst wel gelijk aan de kantlijn te staan, maar verdwijnen ook de bulletpoints. Is het mogelijk bulletpoints op dezelfde 'hoogte' als de kantlijn te maken, of kan dat niet?

bvd
Eline
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Opsommingslijst

Bericht door nirwana »

Eline,

Zoals ik al aangaf moet we je volgens mij maar eens gaan invoeren in wat je met CSS kunt doen.
Voeg deze code bijvoorbeeld eens toe in de head-sectie van de Bron-code van jouw webpagina (bijvoorbeeld net onder de </title>:

Code: Selecteer alles

<style type="text/css">
ul {
padding-top: 0; 
margin-top: 0;
margin-left: 5px;
margin-right: 0px;
padding-left: 10px;
padding-right: 0px;
}
</style>
De basis van deze code komt van http://stackoverflow.com/questions/4781 ... ult-indent
Ik heb er alleen padding-top: 0; margin-top: 0; aan toegevoegd om de extra ruimte bovenaan ook nog weg te werken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Parcodaini
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 januari 2013, 21:51
    Windows XP Internet Explorer 8

Re: Opsommingslijst

Bericht door Parcodaini »

nirwana schreef:Eline,

Zoals ik al aangaf moet we je volgens mij maar eens gaan invoeren in wat je met CSS kunt doen.
Heb er al wel eea over zitten lezen en op zitten studeren en dacht met een kant-en-klaar template dat te omzeilen :D
Eline
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Opsommingslijst

Bericht door nirwana »

Eline,

Een kant en klaar template moet je vaak nog wel lichtjes aanpassen naar jouw eigen wensen. Zo ook op dit punt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie