Nvu een Web Authoring System?

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
bavel
Berichten: 77
Lid geworden op: 12 februari 2005, 10:14
Locatie: Bavel, dus.
    unknown unknown

Nvu een Web Authoring System?

Bericht door bavel »

Op http://www.nvu.com/faq.html lees ik dat Nvu een Web Authoring System is. Vreemd genoeg vind ik (in tegenstelling tot FrontPage) geen menu-items voor het openen/sluiten van een Web - alleen voor een pagina.
Als ik in het menu kies "Bestand | Weblocatie openen" dan kan ik daarmee ook geen web maar alleen een pagina openen. Ook de sidebar (Nvu Sitebeheerder) blijft leeg. Wat gaat hier verkeerd?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Nvu is inderdaad een programma om webpagina's en ook complete sites mee te bewerken. Daarom kun je het een Web Authoring System noemen. Denk dus niet aan wat Frontpage als een 'Web' aanduidt, maar meer aan een Website Authoring System.

Je kunt in Nvu zowel een lokale map met een website aangeven als ook een map op een webserver. Als ik me niet vergis dan heeft Frontpage dit in 1 geheel geintegreerd en dat noemt men dan een 'Web'.

Met Nvu kun je webpagina's lokaal beheren en ook publiceren naar een website. Beiden kun je aanmaken via het SiteSettings-dialoogvenster. In het eerste geval gebruik je de knop Select Directory en in het 2e geval geef je de FTP-server, gebruikersnaam en wachtwoord op.

Bij het Publiceren Als... kun je ervoor kiezen dat de webpagina naar de webserver moet worden gepubliceerd.

Als iemand een andere manier weet om zowel een lokale versie van een website als ook een remote versie te hebben, dan houd ik mij aanbevolen. Of is Nvu gemaakt om voornamelijk direct webpagina's op een webserver te beheren ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie