save backup op de hardw schijf,publish naar FTP ?

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
jbtoby
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 april 2005, 22:03
    unknown unknown

save backup op de hardw schijf,publish naar FTP ?

Bericht door jbtoby »

Ik ben een Ex frontpage gebruiker. Frontpage creert een directory structure op de harde schijf als backup waneer je saved. waneer je published word the FTP server aangesproken.
Ik will dit dus ook berijken met NVU (aangezien mijn provider laatst alle data verlooren is, Raid failure.... ).
Het lijkt erop dat ik in settigns moet kiezen, of ftp server of directory.
Of ik moet met ieder file met "publish as" of "save as" behandelen ?

Mis ik iets ?

JB
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: save backup op de hardw schijf,publish naar FTP ?

Bericht door nirwana »

jbtoby schreef:Ik ben een Ex frontpage gebruiker. Frontpage creert een directory structure op de harde schijf als backup waneer je saved. waneer je published word the FTP server aangesproken.
Ik will dit dus ook berijken met NVU (aangezien mijn provider laatst alle data verlooren is, Raid failure.... ).
Ehrm, misschien moet je je provider eens vertellen dat RAID juist bedoeld is voor de betrouwbaarheid (en snelheid) van de gegevens. En dan nog... als RAID faalt, dan heb je altijd nog de backup. Of dacht men dat men met RAID zo veilig zat dat de backups wel achterwege gelaten konden worden ?
jbtoby schreef:Het lijkt erop dat ik in settigns moet kiezen, of ftp server of directory. Of ik moet met ieder file met "publish as" of "save as" behandelen ?
Ik maak nu expliciet een lokale en een 'remote' site aan in Nvu. Ik bewerk alles in de lokale site en als ik naar de remote site wil publiceren dan doe ik dat via Publish of Publish As. In de instellingen van Nvu (Opties) heb ik daarom aangegeven dat ik altijd het Publish-venster wil zien. Ik zie dit niet bepaald als optimaal, maar voorlopig zie ik zo geen andere mogelijkheid.
jbtoby schreef:Mis ik iets ?
Ik zou het niet weten, maar hoe ik er ook naar zoek... vooralsnog vind ik geen andere mogelijkheid.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie