NVU: Foto's uitlijnen t.o.v. tekst

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
jvadc
Berichten: 7
Lid geworden op: 3 mei 2005, 9:07
    unknown unknown

NVU: Foto's uitlijnen t.o.v. tekst

Bericht door jvadc »

Ik wordt helemaal gek van NVU. Op het eerste gezicht lijkt het een aardig pakket, maar sommige dingen zijn echt onhandig of ik doe iets fout.
Zo worden de wijzigingen die ik opsla voor het uitlijnen van images ten opzichte van de tekst niet vastgehouden.
Zelfs als ik de wijzigingen in de bron doorvoer, verwijdert NVU ze met opslaan gewoon weer.
Ditzelfde gebeurt bij de parameters die ik opgeef voor bijvoorbeeld tabel en celbreedtes.
Ik hoop maar dat ik iets fout doe, dan is het tenminste op te lossen.
Wie helpt me?

Alvast berdankt,

Jeroen
Gebruikersavatar
Asterxx
Berichten: 324
Lid geworden op: 28 februari 2005, 8:09
Locatie: Nederweert, joepie!!!!
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Asterxx »

Hoe de vork precies in de steel steekt weet ik niet, maar dat van die wijzigingen in de bron.......... volgens mij worden die opgeschoond.
Nvu heeft een optie om html op te schonen. Staat die optie standaard aan?


Tabel, hoe je dat in de bron doet weet ik niet, maar als je de breedtes versleept in Nvu, blijven ze staan (tenminste bij mij)
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Re: NVU: Foto's uitlijnen t.o.v. tekst

Bericht door Gert-Paul »

jvadc schreef:Ik wordt helemaal gek van NVU. Op het eerste gezicht lijkt het een aardig pakket, maar sommige dingen zijn echt onhandig of ik doe iets fout.
Er zijn idd nog een aantal dingen rond Nvu die niet helemaal kloppen. Ik verwacht dat de meeste problemen rond 1.0 opgelost moeten zijn. Nvu verandert soms alleen wel je code, maar Daniel legt hier uit waarom.
jvadc schreef:Zo worden de wijzigingen die ik opsla voor het uitlijnen van images ten opzichte van de tekst niet vastgehouden.
Ik heb dit even geprobeerd en bij mij gebeurd hetzelfde. Op het forum merkte ik dat dit probleem al gemeld is.
jvadc schreef:Zelfs als ik de wijzigingen in de bron doorvoer, verwijdert NVU ze met opslaan gewoon weer.
Hoe wijzig je het dan? Als ik het wijzig blijft het wel goed bestaan. Als je foute code invoert volgens de parser wordt het wel verwijderd en dat zou hier wel eens het 'probleem' kunnen zijn.
jvadc schreef:Ditzelfde gebeurt bij de parameters die ik opgeef voor bijvoorbeeld tabel en celbreedtes.
Hier heb ik daar geen problemen mee
Ik hoop maar dat ik iets fout doe, dan is het tenminste op te lossen.
Wie helpt me?
Ik verwacht dat de bug met het uitlijnen van afbeeldingen wel in 1.0 final opgelost zal zijn. Verder moeten de rest wel op kunnen lossen, verwacht ik..
Plaats reactie