table background

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
jvd88
Berichten: 3
Lid geworden op: 7 mei 2005, 15:08
    unknown unknown

table background

Bericht door jvd88 »

Hallo,

Is het mogelijk om een cel of table een background plaatje te geven ?

Ik kan het niet vinden.

Dank,

Joep
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik denk dat je dat in deze hoek moet zoeken (bij de CSS):
http://www.w3schools.com/css/css_reference.asp
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
jvd88
Berichten: 3
Lid geworden op: 7 mei 2005, 15:08
    unknown unknown

Bericht door jvd88 »

okay, tnx. Die kende ik natuurlijk wel, ik bedoelde meer of je het in de properties van een cel of tabel kon aangeven in NVU zonder html editing.

Maar tnx anyway.

Joep
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Je kunt het wel wijzigen vanuit Nvu, maar dan moet je met de rechtermuisknop op de meest rechts <td> klikken onderaan en dan via Inline stijlen > Achtergrondeigenschappen (er vanuitgaande dat je de vertaalde versie gebruikt) de achtergrondafbeelding instellen. Je maakt dus gebruik van de CSS-instellingen die Nvu bezit, via de tabeleigenschappen is het idd niet mogelijk.
jvd88
Berichten: 3
Lid geworden op: 7 mei 2005, 15:08
    unknown unknown

Bericht door jvd88 »

tot zover, erg bedankt voor de response. Ik werk normaal met frontpage, een geregistreerde versie (jaja), maar ben op zoek naar een gratis alternatief. Ik ben onder de indruk van NVU, vooral qua menus. Die zijn duidelijker en beter dan in frontpage. Het enige wat ik dan dus mis is inderdaad een achtergrond instelling voor tabellen. Zeker nu eigenlijk alle websites met tabellen worden gebouwd. Maar verder tevreden.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

jvd88 schreef:Zeker nu eigenlijk alle websites met tabellen worden gebouwd.
Ik denk dat dat alweer tot het verleden gaat behoren. Eerst waren het frames, toen tabellen en nu gaan steeds meer websites over richting webstandaarden. Dan gebruik je een tabel enkel nog voor het weergeven van gegevens in een tabel en doe je de opmaak bij voorkeur via CSS. Overigens moet ik er direct bij vermelden dat onze eigen website daar nog geen goed voorbeeld van is, want ook die is nog met tabellen opgebouwd.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie