tabellen en lijnen

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie

Door de diverse bugs in NVU is er nauwelijks mee te werken

mee eens
1
17%
niet mee eens
5
83%
 
Totaal aantal stemmen: 6

jvadc
Berichten: 7
Lid geworden op: 3 mei 2005, 9:07
    unknown unknown

tabellen en lijnen

Bericht door jvadc »

Is dit een NVU probleem?

Wat ik ook doe, het lukt mij niet om cellen te maken die 1px hoog of breed zijn. Alle cellpadding e.d. staat op nul.
Ook wijzigen in de bron heeft geen zin. Er staat keurig dat de cel 1px hoog is, maar in werkelijkheid zijn het meerdere px.
Over het algemeen worden de waarden die je voor de hoogte en breedte van tabellen opgeeft genegeerd.

P.S.

Wanneer komt de nieuwe release uit?

Opnieuw bedankt

Jeroen
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Cellen die één pixel hoog en breed zijn? Wat probeer je te doen?

Je probeert toch geen tabellen te gebruiken voor de lay-out?? :shock:

Heb je al eens een pagina gezien waar dit wel gelukt is? Volgens mij kan dit logischerwijze nooit lukken. Zelfs een spatie wordt immers aanzien als een teken, waardoor je automatisch de standaard rijhoogte krijgt.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Nvu is nog steeds in beta-fase en soms merk je dan nog gewoon. In versie 1.0PR werkt bijvoorbeeld het uitlijnen van afbeeldingen niet en in versie 1.0 gaat dit werl weer goed werken.

Daarnaast heeft Nvu een 'probleem' met het opnieuw schrijven van code. Zie ook het weblog van de hoofdontwikkelaar. Dat is moeilijk op te lossen een biedt ook voordelen voor Nvu.

Ik denk dus dat je met Nvu goed een website op kunt zetten, hoewel er wat kleine dingen zijn die ik graag in versie 1.0 opgelost zou zien en die dus nog niet helemaal soepel gaan.

Als je de hoogte wel wilt veranderen moet je eigenlijk ook de lettergrootte veranderen, tekst moet namelijk in de tabelcellen passen. Door CSS-opmaak in plaats van tabellen ben je echter veel flexibeler en zoals Bytewarrior al opmerkte is het gebruik van tabellen voor een layout niet de beste manier.

Ik weet trouwens niet wanneer de echte versie 1.0 uitkomt. De ontwikkelaar heeft wat persoonlijke problemen gehad en daarom is hij eigenlijk pas sinds vandaag echt weer op dreef met het fixen van bugs voor versie 1.0 en is hij er iets van 3 weken uit geweest.
jvadc
Berichten: 7
Lid geworden op: 3 mei 2005, 9:07
    unknown unknown

Tabellen en lijnen

Bericht door jvadc »

Ok, ik geef toe, veel vam mijn problemen zullen te maken hebben met amateurniveau op webdevelopment. En ja, ik heb de tabellen inderdaad gebruikt voor de lay-out. Met name vertikale en horizontale lijnen. ook al omdat NVU gewowne lijnen niet over de volle breedte weergeeft.
Ik hou mij van harte aanbevolen voor tips over alternatieven voor de lay-out.?

Bedankt maar weer!
Gert-Paul schreef:Nvu is nog steeds in beta-fase en soms merk je dan nog gewoon. In versie 1.0PR werkt bijvoorbeeld het uitlijnen van afbeeldingen niet en in versie 1.0 gaat dit werl weer goed werken.

Daarnaast heeft Nvu een 'probleem' met het opnieuw schrijven van code. Zie ook het weblog van de hoofdontwikkelaar. Dat is moeilijk op te lossen een biedt ook voordelen voor Nvu.

Ik denk dus dat je met Nvu goed een website op kunt zetten, hoewel er wat kleine dingen zijn die ik graag in versie 1.0 opgelost zou zien en die dus nog niet helemaal soepel gaan.

Als je de hoogte wel wilt veranderen moet je eigenlijk ook de lettergrootte veranderen, tekst moet namelijk in de tabelcellen passen. Door CSS-opmaak in plaats van tabellen ben je echter veel flexibeler en zoals Bytewarrior al opmerkte is het gebruik van tabellen voor een layout niet de beste manier.

Ik weet trouwens niet wanneer de echte versie 1.0 uitkomt. De ontwikkelaar heeft wat persoonlijke problemen gehad en daarom is hij eigenlijk pas sinds vandaag echt weer op dreef met het fixen van bugs voor versie 1.0 en is hij er iets van 3 weken uit geweest.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Google eens op CSS. ;-)

Een horizontale lijn over de hele breedte is snel gemaakt.

#naam_van_div { border-bottom: 1px solid black; }
Plaats reactie