Vraagje installatie NVU

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
crazygast
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2005, 15:02
    unknown unknown

Vraagje installatie NVU

Bericht door crazygast »

hoi allemaal,
Ik heb een vraagje over de installatie van NVU. Ik heb het bestand nvu-1.0PR-pc-linux-gnu-nl-NL.tar.bz2.part (goed toch voor slackware 10.1?) gedownload.
Nu staat er op de site bij hoe moet ik Nvu installeren, open het NVU script bestand. Das allemaal heel erg leuk, maar ik kan dat bestand met geen mogelijkheid vinden. :?: :?: :?:
Iemand Suggesties?
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Vraagje installatie NVU

Bericht door Mad Maks »

crazygast schreef:hoi allemaal,
Ik heb een vraagje over de installatie van NVU. Ik heb het bestand nvu-1.0PR-pc-linux-gnu-nl-NL.tar.bz2.part (goed toch voor slackware 10.1?) gedownload.
Nu staat er op de site bij hoe moet ik Nvu installeren, open het NVU script bestand. Das allemaal heel erg leuk, maar ik kan dat bestand met geen mogelijkheid vinden. :?: :?: :?:
Iemand Suggesties?
Als er .part achter het bestand staat is het (nog) niet gedownload. probeer het nog een keer.

groet

MM
crazygast
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2005, 15:02
    unknown unknown

Re: Vraagje installatie NVU

Bericht door crazygast »

Mad Maks schreef:
crazygast schreef:hoi allemaal,
Ik heb een vraagje over de installatie van NVU. Ik heb het bestand nvu-1.0PR-pc-linux-gnu-nl-NL.tar.bz2.part (goed toch voor slackware 10.1?) gedownload.
Nu staat er op de site bij hoe moet ik Nvu installeren, open het NVU script bestand. Das allemaal heel erg leuk, maar ik kan dat bestand met geen mogelijkheid vinden. :?: :?: :?:
Iemand Suggesties?
Als er .part achter het bestand staat is het (nog) niet gedownload. probeer het nog een keer.

groet

MM
Er staat geen .part achter, dat heb ik al gecontroleerd.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Vraagje installatie NVU

Bericht door nirwana »

crazygast schreef:Er staat geen .part achter, dat heb ik al gecontroleerd.
Maar in je eerste bericht gaf je aan dat er wel .part achter stond. Het kan zijn dat er op dit moment geen .part meer achter staat. Dat betekent dat toen je het bericht eerst schreef het nog aan het downloaden was en dat het bestand inmiddels volledig is gedownload en je het moet kunnen gebruiken.

Overigens is een .tar.bz2 een ingepakt bestand dat je eerst moet uitpakken. .tar.bz2 duidt erop dat het 2maal is ingepakt (om het zo klein mogelijk te maken). Eerst moet je het met bzip2 uitpakken en vervolgens met tar, maar gelukkig biedt Linux daarvoor tegenwoordig ook wel handig grafische hulpmiddelen. Je kunt het altijd nog vanuit een terminal uitvoeren via het tar-commando: tar xjfv nvu-1.0PR-pc-linux-gnu-nl-NL.tar.bz2
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

In een ander onderwerp in dit forum kwam ik ook nog deze pagina tegen. Misschien is dat wat duidelijker.

Waar had je dit trouwens gelezen. Als het Nederlandstalige informatie is op mozilla-nl.org moet je het even melden. Aangezien ik die documentatie heb opgezet (en ik er zo nu en dan wat aan probeer te verbeteren) kan ik zoiets dan misschien duidelijker maken.
crazygast
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2005, 15:02
    unknown unknown

Bericht door crazygast »

Ben het wel op je site tegengekomen, ergens in FAQ geloof ik, en ik heb het al opgelost. Ik heb swaret opgezocht en toen deed de hele boel het heel makkelijk met swaret --install nvu (verdere bestandsnaam).

Prima programma moet ik zeggen!
Plaats reactie