Nvu starter hernieuwde poging

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Bobbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 6 juni 2005, 19:21
Locatie: Helmond
    unknown unknown
Contacteer:

Nvu starter hernieuwde poging

Bericht door Bobbie »

Ik ben een beginneling met het maken van een website, eerste proef is redelijk gelukt. Een paar dingen werken niet zoals ik het wil, tekst over de fokker komt er niet hetzelfde uit te zien op het web als in de voorbeeld pagina. Als ik de pagina op de website bekijk is de tekst (of de pagina)uitgerekt.

Op de openingspagina staat een link naar PrtSc dit is een afdruk van de voorbeeld pagina, zo is het bedoeld de tekst over de fokker staat bij elkaar.

Bij de foto van de hond is een link naar zijn stamboom geplaatst, ben je uigekeken op zijn stamboom en gebruik je dan de back knop worden de fofo's vervormd weergegeven, gebruik je dan vernieuwen in de browser is alles weer ok.
Wil iemand eens naar de code op martans.nl kijken en mij laten weten wat ik verkeerd doe. Het is gebleken dat ik niets verkeerd doe maar de oorzaak van de problemen is de IE browser weet iemand een oplossing.Bij voorbaat dank Bobbie.
Laatst gewijzigd door Bobbie op 20 juli 2005, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik zie het probleem niet, maar mijn Firefox is mogelijk ietsje nieuwer.
Dit is wat ik te zien krijg: www.mozbrowser.nl/downloads/bobbie.png
Dan kun je beoordelen of dat is zoals je het had gewenst. Zo niet, dan kun je aanwijzen waar het verschil zit.

Daar zie je ook het verschil tussen jouw BMP en een PNG-afbeelding. Jouw afbeelding is veel groter: ongeveer 3000 KB en een vergelijkbare PNG is 138 KB. BMP is niet echt gemaakt voor publiceren op het Internet, maar dat moet je natuurlijk net even weten. Daarom vertel ik dat nu even.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie