Publiseren

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Marleen1984
Berichten: 2
Lid geworden op: 6 september 2005, 17:46
    unknown unknown

Publiseren

Bericht door Marleen1984 »

Hi,

ik ben een nieuwe gebruiker van NVU. Ik ben begonnen om een bestaande site te verbeteren en updaten.
Ik heb alleen een probleem met het publiseren; als ik iets op m'n index pagina verander lukt het wel om dat op het web te krijgen, maar als ik iets op 1 van de gelinkte pagina's wijzig, veranderd er niets op de site.
Wie weet wat ik misschien fout doe?
Moet ik iets aan de publicatie instellingen veranderen (bv. als de naam van mijn site is: www.marleen.nl dan www.marleen.nl/aboutme als ik iets op de 'aboutme' pagina verander?

Of/En moet ik alles vanuit de sitebeheerder doen? Ik open nu de pagina die op m'n server is opgeslagen.

Hoop dat iemand me een beetje kan helpen. Thanks alvast!

Gr. Marleen
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Is dat AboutMe een submap op jouw website ? Dan moet je op het tabblad Instellingen van Publiceren Als... aangeven dat dat bestand in de submap AboutMe terecht moet komen. De optie "Publiceren" publiceert volgens mij alleen de pagina die je op dat moment in Nvu geopend hebt. Verklaart dat mogelijk waarom je geen veranderingen ziet ?

Ook kan het ermee te maken hebben dat er nog een oude pagina in de cache van je browser is blijven staan. De pagina kun je dan met CTRL+F5 verversen (dat is een wat harde ververs-actie dan als je gewoon op F5 (of op de knop Verversen) drukt).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Marleen1984
Berichten: 2
Lid geworden op: 6 september 2005, 17:46
    unknown unknown

Thanks

Bericht door Marleen1984 »

Ja, ik ben eruit gekomen. Thanks voor je tips! Groetjes Marleen
Plaats reactie