nieuw

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
pietbout
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 september 2005, 6:34
    unknown unknown

nieuw

Bericht door pietbout »

Ik ben al langer van plan om een website te maken, maar heb nog geen geschikt programma gevonden. Via computerbladen kreeg ik informatie over het programma nvu. Nu ben ik een absolute beginner op dit gebied.

Mijn vraag is: is nvu een gebruiksvriendelijk programma, ook geschikt voor beginners?

Groet Piet
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Re: nieuw

Bericht door moZes »

pietbout schreef:Ik ben al langer van plan om een website te maken, maar heb nog geen geschikt programma gevonden. Via computerbladen kreeg ik informatie over het programma nvu. Nu ben ik een absolute beginner op dit gebied.
Mijn vraag is: is nvu een gebruiksvriendelijk programma, ook geschikt voor beginners
Groet Piet
Als je weet wat de eigenlijke inhoud van een html-pagina is, dan zal je met dit programma goed uit de voeten kunnen. Je weet dan in ieder geval op het moment dat je in de bron van jou pagina kijkt wat de verschillende codes betekenen.
Heb je nog helemaal geen kennis van html, dan zou ik in naast de handleiding ook de informatieve site http://www.handleidinghtml.nl er naast houden of een heel eenvoudig beginnersboekje kopen met de basis coderingen.
Let wel: dit is dan voor simpelere websites. Ben je van plan om een uitgebreide site te maken, dan is het misschien verstandig om een site te bouwen die werkt met een Content Management Systeem.

En een goede regel is: beter goed gejat dan slecht bedacht :)
pietbout
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 september 2005, 6:34
    unknown unknown

Bericht door pietbout »

Let wel: dit is dan voor simpelere websites. Ben je van plan om een uitgebreide site te maken, dan is het misschien verstandig om een site te bouwen die werkt met een Content Management Systeem.
Ik heb wel kennis van html en heb verschillende handleidingen hierover. Wat wordt bedoeld met: een Content management Systeem??

Gr. Piet
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

pietbout schreef:Ik heb wel kennis van html en heb verschillende handleidingen hierover. Wat wordt bedoeld met: een Content management Systeem??
Gr. Piet
Google
Dat is een systeem, waarmee je middels een online programma de inhoud van je site rechtstreeks kunt aanpassen. Zo wordt de site mozbrowser.nl gemaakt met Drupal (niet dit forum).
Voordeel is dat het uiterlijk al bepaald is middels sjablonen (die je zelf aangepast hebt naar eigen layout natuurlijk). Verder kun je items toevoegen/verwijderen, werken met meerdere gebruikers (zonder html-kennis) en globaal de layout bepalen.
Mambo is een goede Open Source CMS.
Plaats reactie