Links maken naar meerdere bestanden?

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Gebruikersavatar
musicfreak
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 januari 2004, 20:54
Locatie: Amersfoort
    unknown unknown

Links maken naar meerdere bestanden?

Bericht door musicfreak »

Ik wil voor een site links maken naar verschillende Word (jaja, Word, geen OOo ;-) bestanden. Is er een makkelijke manier dat ik in één keer links naar deze 30 bestanden kan maken in Nvu? Zo nee, welk programma zou dit wel kunnen?
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Je kunt alle bestanden selecteren en ze dan tegelijkertijd in Nvu slepen.

Het enige probleem is dan dat er geen enters tussenin zitten en daarom kun je via Bewerken > Zoeken en vervangen bijvoorbeeld </a> door </a><br> vervangen.
Laatst gewijzigd door Gert-Paul op 14 september 2005, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
musicfreak
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 januari 2004, 20:54
Locatie: Amersfoort
    unknown unknown

Bericht door musicfreak »

Gert-Paul schreef:Je kunt alle bestanden selecteren en ze dan tegelijkertijd in Nvu slepen.

Het enige probleem is dan dat er geen enters tussenin zitten en daarom kun je via Bewerken > Zoeken en vervangen bijvoorbeeld </a> door </a><br> vervangen.
Ik heb dat net geprobeerd, maar de links zijn dan absoluut en niet relatief...

Martijn
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Dan maak je ze toch relatief met een string replace zoals Gert-Paul zei om enters in te voegen :) ?
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
musicfreak
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 januari 2004, 20:54
Locatie: Amersfoort
    unknown unknown

Bericht door musicfreak »

Tjaard schreef:Dan maak je ze toch relatief met een string replace zoals Gert-Paul zei om enters in te voegen :) ?
Ehhh volgens mij vat jij mijn bericht anders op dan ik bedoel.

Ik bedoel dat de links verwijzen naar een exacte locatie van een bestand op mijn harde schijf in plaats van een bestand in één directory lager.
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Dat zeg ik dus, dan staat er in de code dus telkens <a href="/volledig/pad/naar/file"> en vervang je alle voorkomens van "/volledig/pad/naar/" in "../", dan heb je weer relatieve locaties van de links. Ik neem tenminste aan dat je ook direct de html kunt bewerken, de <a />-tag is nu niet direct het meest complexe ding ;) .
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Plaats reactie