uploaden?

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Legerdump
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 september 2005, 22:26
    unknown unknown
Contacteer:

uploaden?

Bericht door Legerdump »

Hoi allemaal,
ik heb met NVU een (tijdelijke) site gemaakt.
Maar als ik deze upload krijg ik op mijn website niets te zien.
Deze site heb ik overigens een maand geleden gekocht en hier heb ik dus al wel iets op gehad,maar dit heb ik inmiddels al verwijderd.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Even een stomme vraag: heb je ook een bestand met de naam index.html op jouw website geplaatst ? Dat is doorgaans de naam van de beginpagina die een webserver gebruikt.

Is er misschien nog een speciale map waarin je de pagina's moet plaatsen (zoals htdocs of httpdocs) ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Legerdump
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 september 2005, 22:26
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Legerdump »

Het bestand wat ik erop wil zetten is idd index.html
en er is géén speciale map
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Kan je misschien zeggen welke provider je hebt? Dan kan iemand met dezelfde provider misschien tips geven...
Legerdump
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 september 2005, 22:26
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Legerdump »

ik doe alles via hosting.nl
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Goed, dan gaan we verder zoeken... Hoe plaats je met Nvu het bestand op de server ?

Misschien zit er ook nog verschil in hoofd- en kleine letters (onder Linux is index.html iets anders dan Index.html of index.HTML). Of heb je bij Hosting.nl een 'Windows-groeiplan' ?

Heb je ook al eens met een gewoon FTP-programma gekeken of het bestand dat jij op de server hebt geplaatst daar ook goed is aangekomen ? Dat zou natuurlijk zo moeten zijn, maar soms is het handig om dat eens extra te controleren.
Een opensource FTP-programma (voor Windows) is Filezilla.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie