achtergrond afbeelding

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
joencie
Berichten: 99
Lid geworden op: 16 augustus 2005, 14:06
    unknown unknown

achtergrond afbeelding

Bericht door joencie »

Hoe kan ik een achtergrond afbeelding beheersen zodat deze op de meeste schermen met de meest gebruikelijk resoluties volledig te zien zijn.

Mijn bedoeling is dat de afbeelding als 1 beeld op het scherm komt.
Ik heb reeds allerlei afmetingen gebruikt en bekeken op verschillende schermen; bv. op een scherm 19" met resolutie 1280 en op een scherm 17" met resolutie 1024.

Ik moet blijkbaar er ergens een voorrang aan geven, maar het is moeilijk te beslissen.

In elk geval geen herhaling van de afbeelding en zonodig een formaat dat dan eventueel centraal geplaatst kan worden.

Is er iemand die mij kan (wil) helpen?

Veel dank

Jo
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Een afbeelding kan niet "uitgerekt" worden in een browser. Je zal dus ergens een keuze moeten maken. Wat veel gebeurt, is dat een afbeelding zo ontworpen wordt, dat deze herhaald kan worden (zowel horizontaal als verticaal of één van de twee). Het lijkt dan of de afbeelding meeschaalt, maar dit is niet het geval. De afbeelding moet hiervoor dan wel geschikt zijn (geen wallpapers bijvoorbeeld, gewone simpele kleurverlopen, rasters, etc).
joencie
Berichten: 99
Lid geworden op: 16 augustus 2005, 14:06
    unknown unknown

Bericht door joencie »

Beste Ben,

Dank voor uw antwoord.

Kunt u, wilt u, mij uw e-mail adres geven waar ik de url van site die ik gemaakt heb kan doorgeven?

Ik had graag je advies gehad over wat ik uitgespookt heb.

Jo

johan.raman@gmail.com
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

joencie schreef:Kunt u, wilt u, mij uw e-mail adres geven waar ik de url van site die ik gemaakt heb kan doorgeven?

Ik had graag je advies gehad over wat ik uitgespookt heb.
Je kan me een Persoonlijk Bericht (PB) sturen met de URL. Ik plaats niet graag mailadressen openlijk op een website (omdat die dan voor spam gebruikt gaan worden).
Plaats reactie