krijg verandering niet gepubliceerd

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
mirjammm
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 oktober 2005, 15:40
    unknown unknown

krijg verandering niet gepubliceerd

Bericht door mirjammm »

Hallo allemaal,
Ik heb een tijdje terug een website gemaakt, nu wil er er wat aan veranderen maar hij is al een half uur bezig met publiceren dus volgens mij heb ik wat verkeerd gedaan...
Er staat nu op het schermpje;

Site url:
http://home.tiscali.nl/mirjamgroenewoud/
"bezig te publiceren" en daaronder
"alle bestanden gepubliceerd"
Met daar weer onder een klein grijs bewegend rechthoekje waar achter staat;"index.html.htm".

Ik heb maar even alles opgeschreven want ik snap er niet zoveel van!

Groetjes,
Mirjam.
mirjammm
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 oktober 2005, 15:40
    unknown unknown

Bericht door mirjammm »

Bij server informatie (htpp adres) en logininformatie (ftp adres) heb ik allebij hetzelfde staan (http://home.tiscali.nl/mirjamgroenewoud/) is dat wel goed?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

mirjammm schreef:Bij server informatie (htpp adres) en logininformatie (ftp adres) heb ik allebij hetzelfde staan (http://home.tiscali.nl/mirjamgroenewoud/) is dat wel goed?
Ik denk het niet, want in dat onderste had ik wel een FTP-adres verwacht.

Als ik de informatie van Tiscali bekijk, dan zou het iets moeten zijn a la
ftp://home.tiscali.nl
Zie ook http://www.tiscali.nl/helpdesk/handleiding.asp?id=1599
Ik verwacht dat als je met je gebruikersnaam en wachtwoord inlogt op home.tiscali.nl (via Nvu en het FTP-protocol wel te verstaan) dat je dan in je eigen map op die server terecht komt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
mirjammm
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 oktober 2005, 15:40
    unknown unknown

Bericht door mirjammm »

Hij is er al weer een kwartiertje mee bezig...

Ik heb 2x het bericht gekregen;"peer 530 has closed connection"
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik zou haast zeggen "stuur me even jouw gegevens op en dan kan ik het even uitproberen", maar om nu gebruikersnaam en wachtwoord op te sturen aan iemand die je niet kent is ook zo wat. Maar als je dat geen probleem vindt, dan kun je mischien FTP-server, gebruikersnaam en wachtwoord even via een "persoonlijk bericht" naar mij sturen en dan kan ik er eens naar kijken (om te zien wat je bij Nvu zou moeten invullen).
Uiteraard kun je er van uit gaan dat ik die gegevens alleen deze keer gebruik en niet ga misbruiken (maar dat spreekt voor zich wat mij betreft).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
mirjammm
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 oktober 2005, 15:40
    unknown unknown

Bericht door mirjammm »

Ik heb nu alleen nog maar een blanco pagina waar mijn website had moeten staan :? pff... hij gaat lekker!
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

mirjammm schreef:Ik heb nu alleen nog maar een blanco pagina waar mijn website had moeten staan :? pff... hij gaat lekker!
Ik kom ook niet veel verder met de gegevens die je mij via PB hebt gestuurd. De FTP-server van Tiscali reageert toch wat minder vriendelijk op Nvu.

Ik kan nog wel een nieuwe pagina maken en die uploaden. Ook een bestand verwijderen werkt nog wel. Maar een pagina van de server opvragen in Nvu dat lukt voor geen meter (enkel blanco pagina's).
Ik denk dat je daarvoor dus toch maar beter een FTP-programma (als Filezilla) ernaast kunt gebruiken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie