Nederlands taalpakket voor Ubuntu

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
The Marauder
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 september 2005, 19:42
    unknown unknown

Nederlands taalpakket voor Ubuntu

Bericht door The Marauder »

Hoe kan je het Nederlands taalpakket installeren op Ubuntu?
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Zie http://www.mozilla-nl.org/producten/nvu ... #downloads .

Er zijn wat problemen met het verwijderen van het taalpakket, houdt daar rekening mee als je het installeert.
The Marauder
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 september 2005, 19:42
    unknown unknown

Bericht door The Marauder »

Ik vind daar geen informatie over hoe ik dat taalpakket moet installeren.
Ik kan dat bestand alleen downloaden, vervolgens open ik N|vu en kies ik ervoor om de extensie te installeren maar er verandert niks.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

The Marauder schreef:Ik vind daar geen informatie over hoe ik dat taalpakket moet installeren.
Ik kan dat bestand alleen downloaden, vervolgens open ik N|vu en kies ik ervoor om de extensie te installeren maar er verandert niks.
Daar heb je idd gelijk in. Die informatie ontbreekt eigenlijk. Ik zal proberen die informatie binnenkort toe te voegen.

Als ik in Nvu via Tools > Extensions > Install het taalpakket selecteer en Nvu opnieuw opstart dan is Nvu de keer daarna in het Nederlands.

Ik heb nog geen Ubuntu geïnstalleerd hier (de image ligt al wel klaar), dus ik kan niet testen hoe het bij mij werkt.

Welke versie van Ubuntu gebruik je, de nieuwste (5.10 "The Breezy Badger")? Misschien kunnen anderen het anders ook even uittesten, die het al wel geïnstalleerd hebben.
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

NVU nl-NL installeren onder Ubuntu (5.10)
(Ondertitel is 'een gewaagd avontuur')

algemene instrcutie
Open een terminal (gnome-terminal bijvoorbeeld)
type 'nvu' <enter>

alleen als er een waarschuwing in de terminal staat ivm Extensies initialiseren en root rechten en van die blabla, sla anders het groene deel over
-----------------------
sluit nvu terug
start nvu terug met het commando 'sudo nvu' <enter>
type je wachtwoord in
nvu start op, sluit onmiddelijk
start nvu terug door 'nvu' (waarschuwing moet verdwenen zijn)

----------------------
algemene instructies
open extensiemanager (tools->extensions) klik op "install" blader naar de nl-NL extensie, "Install now", nadat de extensie geinstalleerd is herstart nvu via commando 'nvu',
nu zou nvu hopelijk moeten opstarten zonder probleem in het nederlands; Ik moet er wel bijzeggen dat ik een aantal keer heb moeten herproberen aangezien dat de extensie ofwel niet installeerde ofwel dat ik een geel scherm kreeg met daarin verschillende fouten over entiteiten die niet bestonden, maar ik denk dat dit kwam doordat ik de extensie installeerde als sudo en nvu daarna opstartte als gewone gebruiker. Dus belangrijke waarschuwing: "Start nvu alleen op als sudo als je die waarschuwing krijgt over het initialiseren van basisextensies"
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
The Marauder
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 september 2005, 19:42
    unknown unknown

Bericht door The Marauder »

't Is gelukt waarvoor dank.
@Gert-Paul: jouw methode werkt niet(heeft misschien iets te maken met het feit dat er geen standaard root is?)
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

The Marauder schreef:@Gert-Paul: jouw methode werkt niet(heeft misschien iets te maken met het feit dat er geen standaard root is?)
Ik weet niet wat je bedoelt met standaard root. Maar het heeft wel te maken met die waarschuwing die je krijgt op de terminal over die niet geinitialiseerde extensies en dat Nvu eerst als root moet worden opgestart
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Plaats reactie