png afbeelding

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Gebruikersavatar
brandlijn
Berichten: 94
Lid geworden op: 22 oktober 2005, 11:56
Locatie: Apeldoorn
    unknown unknown
Contacteer:

png afbeelding

Bericht door brandlijn »

Hallo

Ik ben voor de eerste keer bezig met het maken van een website.
Ik heb gekozen voor NVU, en heb al veel info gevonden op dit forum.
Ik ben nu zo ver dat ik een eerst gedeelte van een website heb gemaakt om zo door te linken naar een andere site, en heb deze gepubliceerd.
www.woongroep2000.nl
Ik heb in deze pagina 2 png bestandjes geplaatst, deze zijn gemaakt in photoshop.
Als ik de pagina bekijk in firefox is de afbeelding netjes transparant, maar in internet explorer is dat niet zo wat doe ik fout?

Jan
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

De vraag is niet wat jij fout doet, de vraag is wat Internet Explorer (IE) fout doet.
Een van de (vele) zaken die IE fout doet is het fout weergeven van doorzichtige PNG's. Je kunt nu 3 dingen doen.
1) Niets, en gebruikers van IE laten stikken (niet aangeraden)
2) Een ander bestandsformaat kiezen dat ook transparantene achtergronden kan én dat door IE wordt ondersteund (GIF bijvoorbeeld)
3) De achtergrond van de huidge PNG niet transparant maken maar de achtergrondkleur van je website
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Gebruikersavatar
brandlijn
Berichten: 94
Lid geworden op: 22 oktober 2005, 11:56
Locatie: Apeldoorn
    unknown unknown
Contacteer:

Gif lukt wel

Bericht door brandlijn »

Bedankt voor het antwoord, inderdaad met een gif wil het wel lukken!
Bij het verder werken kom ik er inderdaad achter dat IE meer dingen niet goed weer geeft.
Allemaal aan de Firefox!
Jan
Plaats reactie