Validatiefouten

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Validatiefouten

Bericht door Frederik »

Op de meeste pagina's van mijn website, staan hele lappen tekst van links tot helemaal rechts. Bezoekers wezen mij erop dat dit lastig lezen is.

Nu heb ik op alle pagina's ditt netjes veranderd (op een pagina alle tekst geselecteerd en vervolgens met de inspring knop de tekst wat opgeschoven. Dit staat en leest inderdaad een stuk beter.

Maar nu begint W3C weer te morrelen dat dit niet correct is en ik krijg op voor iedere pagina dezelfde foutmelding, terwijl ik niet zie wat er mis mee is. wie wel?

Line 10 column 12: there is no attribute "leftmargin".

leftmargin="100" rightmargin="100" alink="#000066" link="#000066"

Line 10 column 30: there is no attribute "rightmargin".

leftmargin="100" rightmargin="100" alink="#000066" link="#000066"

Maakt NvU schone html ?
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Kun je de hele pagina eens geven? Het ziet er in elk geval niet uit alsof het met css is gedaan...
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Nee niet met CSS, ondanks dat ik me er al in flink over heb ingelezen en complete tutorials doorgeworsteld snap ik nog steeds geen jota van CSS.

Desalnietemin is het opgelost en kan je de pagina niet helaas niet meer laten zien. Ik heb Composer er even bijgehaald en daar precies hetzelfde gedaan als in NVu en wat dacht je wat: 0 fouten.

Ik denk dat dit komt omdat de tabel waar die lap tekst in moet anders in html wordt weergegeven dan in Composer. Maar waarom het fout is weet ik niet.

Als ik dezelfde tabel met tekst in NVu plaats maakt hij er dit van en dat vindt W3C fout: <table border="0"
cellpadding="2" cellspacing="2" height="32"
width="735">

Zet ik precies hetzelfde in Compser dan maakt hij er dit van en dat vindt W3C goed:<table
style="text-align: left; margin-left: 80px; width: 1214px; height: 243px;"
border="0" cellpadding="0" cellspacing="2">
Plaats reactie