weergave in IE

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Gebruikersavatar
brandlijn
Berichten: 94
Lid geworden op: 22 oktober 2005, 11:56
Locatie: Apeldoorn
    unknown unknown
Contacteer:

weergave in IE

Bericht door brandlijn »

Hallo,
Ik had eerder al wat vragen gesteld over de weergave van afbeeldingen in IE.
Ook loop ik nu tegen het probleem aan van de weergave van tekst in IE, terwijl het in FF netjes word weergegeven, is hier ook een oplossing voor?
Wie kan mij hierop, en ook op mijn andere vragen antwoord geven?
alvast bedankt :!:
Jan
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Heb je hier een voorbeeld pagina van? want het kan om verschillende redenen gebeuren. Je kunt dergelijke problemen voorkomen door uberhaupt geen gebruik te maken van IE en standaard met Firefox te browsen zoals de hele meute hier doet. Dat voorkomt per definitie een hoop ellende.
Gebruikersavatar
brandlijn
Berichten: 94
Lid geworden op: 22 oktober 2005, 11:56
Locatie: Apeldoorn
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door brandlijn »

Ik heb de site nog niet gepubliceerd, en kan je dus geen link doorsturen.
Ik gebruik wel altijd FF maar 90% van de mensheid gebruikt nog IE :evil:
Dus daar wil ik het toch ook goed in hebben :!:
Ik werk met tabellen :oops: en heb de tekst eerst opgemaakt in word en daarna in Nvu geplakt, ik heb het idee dat het daardoor komt :?:
Ik heb al wel wat zitten rommelen in de HTML, maar doordat ik daar zo goed als niets van af weet is dit ook allemaal maar gokken, ik heb er wel een aantal problemen mee opgelost.
Het grootste probleem is het afbreken van zinnen, dit ziet er in Nvu en FF prima uit, maar IE maakt er nog steeds hele lange regels van :twisted:
Ik hoop dat ik zo het probleem duidelijk heb uitgelegd
Jan
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Zou heel goed kunnen dat het door Word komt, ook dit programma levert veel 'onzichtbare' codes mee en is niet geschikt voor webediting.
Je kunt toch even gemakkelijk een tabel in NVu maken, heb je Word helemaal niet voor nodig. Je kunt ook overwegen om Mozilla Suite te downloaden en de ingebouwde Composer te gebruiken, is wel engels, maar doet niet onder voor NVu. Ik gebruik ze beide.
Plaats reactie