beheer inlogsysteem

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
dj_kauwgombal
Berichten: 9
Lid geworden op: 1 november 2005, 20:51
Locatie: veenendaal
    unknown unknown

beheer inlogsysteem

Bericht door dj_kauwgombal »

Hoi mensen ik heb pas NVU Gedownload het is een handig programma...
Maar k heb nog ff 1 vraagie over een inlog systeem..
Kan je voor andere mensen ook een soort account aan maken...? die dan soms dingen op je site kunnen doen.B.V. ik ben de beheerder en iemand anders is de assistent beheerder. dat je hem dan via een naam kunt laten inloggen. zodat hij dingen op jou site kan doen maar natuurlijk niet alles.en andere mensen rangen of rechten op jou site geven ...?

Wie kan me hierbij helpen alsjelieft...

Gr.Dj_kauwgombal =Jaap de jong :D
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Wat je omschrijft is een soort van content management systeem (kortweg CMS).

Daarvoor heb je op de server eigenlijk altijd scripting-mogelijkheden (zoals PHP of ASP) nodig en dat bereik je eigenlijk niet met eenvoudige HTML en/of Javascript.

Thingamablog is wel een opensource systeem dat het mogelijk maakt om zonder script-ondersteuning op de server toch een redelijk professioneel uitziende website te maken. Maar die gaat er dan van uit dat de inhoud van de website zich op 1 locatie bevindt en van daaruit wordt bewerkt. Dan genereer je een statische website uit een lokale database, maar dat helpt je nog niet om andere personen ook zoiets te laten doen.

Ook zou je aan een weblog-hosting-dienst kunnen denken. Alleen moet je er dan wel eentje hebben waarbij meerdere personen een eigen account kunnen krijgen. Bij een dienst a la web-log.nl gaat het doorgaans om 1 weblog voor 1 persoon. Nu wil je eigenlijk een weblog die door meerdere personen onderhouden kan worden.
Op http://www.lights.com/weblogs/hosting.html zie ik slechts 1 waarbij "multiple editors" vermeld staat, maar bij nadere inspectie vermeld die dienst dat zij tijdelijk geen nieuwe weblogs aanmaken. Dus dat schiet niet direct op.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
dj_kauwgombal
Berichten: 9
Lid geworden op: 1 november 2005, 20:51
Locatie: veenendaal
    unknown unknown

Bericht door dj_kauwgombal »

Bedankt man maar wel een beetje jmmr...!
hallo ik ben een jongen zit op de middelbare school.en vind NVU een mooi handig programma.

Vragen of vrienden worden..?
mail dan ff naar jaapjuh_007@hotmail.com

Gr.jaap
Plaats reactie