Titel website

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
tookejac
Berichten: 5
Lid geworden op: 2 november 2005, 12:12
Locatie: breda
    unknown unknown
Contacteer:

Titel website

Bericht door tookejac »

Hallo, ik heb een vraagje. Hoe kan ik op een fraaie manier de titel van de website bovenin de pagina zetten. Moet dat mbv een banner ofzo? Ik heb deze site www.copy-write.tk een paar dagen on-line staan en zoals je ziet staat bovenaan "copy-write"op een simpele manier weer gegeven en ik wil 'm dus verfraaien (misschien bewegend??).
Daarnaast heb ik eigenlijk nog een vraag. Hoe kan ik de "knoppen"om naar een andere pagina te klikken verfraaien? Hopelijk kan iemand mij helpen want het bouwen van een site is harstikke geinig werk, maar ik wil 'm wel zo mooi mogelijk maken.
Alvast enorm bedankt!
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Als je nou bovenaan een div maakt met een leuke achtergrond met dvd-tjes en daar de titel bovenop zet? Beweging moet je niet willen, dat vinden gebruikers vaak erg irritant... en ik moet zeggen dat ik helemaal geen knoppen zie, of bedoel je links :) ?
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
tookejac
Berichten: 5
Lid geworden op: 2 november 2005, 12:12
Locatie: breda
    unknown unknown
Contacteer:

div?

Bericht door tookejac »

bedankt voor je snelle reaktie.
Wat bedoel je met "div"?
En de met de knoppen bedoel ik de doorlinkknoppen "div.info"en "prijzen". Ik zie op div sites mooie "buttons" maar hoe/waar kom ik daar aan? en nog belangrijker...hoe laat ik ze werken?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik weet niet wat jij mooie buttons vindt, maar ik vind dit altijd wel een goed voorbeeld van wat er mogelijk is met CSS en opmaak: http://www.alistapart.com/d/slidingdoors/v1/v1.html
In dit artikel wordt deze opmaak uitgelegd: Sliding Doors

Als je de broncode van dat voorbeeld bekijkt, dan zie je daarin een div-element staan. Dat is het antwoord op jouw vraag. Je neemt in HTML een div-element in je pagina op en vervolgens geef je daar via CSS-regels opmaakkenmerken aan mee (bijvoorbeeld waar die op de pagina geplaatst moet worden, de kleur, het lettertype, etc).

Normaal gesproken zou je zeggen dat je een voor iedere knop een aparte afbeelding moet maken met daarin de tekst van de knop. Maar het is eigenlijk veel handiger als je de tekst op de knop gewoon tekst kunt laten. Dan kun je veel sneller een nieuwe knop (link in jouw geval) toevoegen en die ziet er dan net zo uit als de andere knoppen. Met afbeeldingen komt dat doorgaans een stuk preciezer en pas je het later minder eenvoudig aan.

Oh, er blijkt ook nog een ander voorbeeld te zijn: Sliding Doors 2
http://www.alistapart.com/d/slidingdoors/v2/v2.html
http://www.alistapart.com/articles/slidingdoors2/

En zoiets is natuurlijk ook mogelijk: http://www.alistapart.com/d/hybrid/hybrid-4.html
Laatst gewijzigd door nirwana op 2 november 2005, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Nog een tip voor jouw website: zorg ervoor dat op de prijzen-pagina een kleinere afbeelding wordt ingeladen. De afbeelding die er nu staat is ongeveer 1 MB groot, terwijl dat veel kleiner kan. Gewoon even in een grafisch bewerkprogramma laden en dan kun je die foto makkelijk onder de 50 kilobytes krijgen. Dan laadt die pagina veel sneller in.
Ik heb het net even geprobeerd (met GIMP) en dan kom ik op 20 kilobytes uit. Dan blijft het voor iedereen leuk om die pagina in te laden...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
tookejac
Berichten: 5
Lid geworden op: 2 november 2005, 12:12
Locatie: breda
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door tookejac »

bedankt martijn, ik ga er morgen eens goed naar kijken. Die foto zal ik ook kleiner maken!
Plaats reactie