problemen met tabellen

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
dj_kauwgombal
Berichten: 9
Lid geworden op: 1 november 2005, 20:51
Locatie: veenendaal
    unknown unknown

problemen met tabellen

Bericht door dj_kauwgombal »

Hallo mensen ik gebruik nu ok NVU echt vet handig programma

Maar ik heb steeds ruzie met tabellen als ik een tabel van 1 kolom en 1 rij aan de linker kant maak lukt het me niet om er rechts 1 te plaatsen of te typen dan kan ik er alleen onder verder werken als ik erboven in het midden wil verder typen en druk op enter gaat de tabel ook naar beneden

hebben jullie een oplossing voor mij alsjeblieft..!
hallo ik ben een jongen zit op de middelbare school.en vind NVU een mooi handig programma.

Vragen of vrienden worden..?
mail dan ff naar jaapjuh_007@hotmail.com

Gr.jaap
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Nvu werkt vergelijkbaar met een tekstverwerker. Probeer in je favoriete tekstverwerker maar eens 2 tabellen naast elkaar te positioneren. Dat lukt je ook niet zonder kunstgrepen.

Nu zou je kunnen denken dat je dan een tabel kunt gebruiken om deze beide tabellen naast elkaar te plaatsen. Dan krijg je een geneste tabel waarmee wat jij wilt bereiken wel kan. Maar echt netjes is het niet.

Een betere oplossing is om in Nvu een tabel te selecteren en er vervolgens een laag van te maken. Als je dat gedaan hebt, dan wordt die laag links bovenaan in je document geplaatst met een soort 'pijltje met een kruis' erboven. Dat kruis kun je oppakken en daarmee sleep je de laag op de juiste plaats in het document.
Vervolgens doe je hetzelfde met de 2e tabel (tabel selecteren (via het menu Selecteren > Tabel), laag ervan maken en op de juiste plaatsen slepen.

Nu heb je als het goed is beide tabellen naast elkaar gepositioneerd. Dat is een goede basis. Van daaruit kun je bekijken hoe je ze helemaal goed kunt uitlijnen (hoe breed/hoog moeten de tabellen worden, hoever moeten ze uit elkaar komen te staan en wat gebeurt er als je het browservenster vergroot of verkleint, etc).
Laatst gewijzigd door nirwana op 3 november 2005, 7:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
marga
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 oktober 2005, 22:06
Locatie: Zwolle
    unknown unknown
Contacteer:

tabel tot laag maken

Bericht door marga »

Super idee... maar HOE maak je van een tabel een laag...???:?
Groeten, Marga
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Als het goed is zie je in Nvu 3 werkbalken. De onderste begint met (geen klasse), dan komt een lijst met lettertypes en vervolgens een knop die Laag heet. Daarna volgen nog 2 knopjes die op lagen werken.
Als antwoord op jouw vraag: ik selecteer voor de zekerheid de hele tabel en vervolgens klik ik op die Laag-knop. Dan schiet de tabel helemaal naar boven met zo'n pijltje erbij en dan kan ik die op de juiste plaats positioneren.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
dj_kauwgombal
Berichten: 9
Lid geworden op: 1 november 2005, 20:51
Locatie: veenendaal
    unknown unknown

Bedankt

Bericht door dj_kauwgombal »

Echt vet bedankt man k zal binnenkort mijn site er ook ff in een topic plaatsen.
hallo ik ben een jongen zit op de middelbare school.en vind NVU een mooi handig programma.

Vragen of vrienden worden..?
mail dan ff naar jaapjuh_007@hotmail.com

Gr.jaap
dj_kauwgombal
Berichten: 9
Lid geworden op: 1 november 2005, 20:51
Locatie: veenendaal
    unknown unknown

maar

Bericht door dj_kauwgombal »

Maar nu kan je er nog niet naast typen of iets ander doen..! :cry:
hallo ik ben een jongen zit op de middelbare school.en vind NVU een mooi handig programma.

Vragen of vrienden worden..?
mail dan ff naar jaapjuh_007@hotmail.com

Gr.jaap
dj_kauwgombal
Berichten: 9
Lid geworden op: 1 november 2005, 20:51
Locatie: veenendaal
    unknown unknown

Bericht door dj_kauwgombal »

en als die dan laag is gaat de tabel als ik op enter druk mee naar beneden en die tekst blijft niet staan. :?
hallo ik ben een jongen zit op de middelbare school.en vind NVU een mooi handig programma.

Vragen of vrienden worden..?
mail dan ff naar jaapjuh_007@hotmail.com

Gr.jaap
Plaats reactie