Lijnen

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
dj_kauwgombal
Berichten: 9
Lid geworden op: 1 november 2005, 20:51
Locatie: veenendaal
    unknown unknown

Lijnen

Bericht door dj_kauwgombal »

beste mensen nog een vraagie..

je kan bij NVU ook horizontale lijnen maken maar ik wil graag verticale lijnen hoe kun je die invoegen

Binnenkort komt me website online :D
K zal er um gelijk in topic zetten

vriendelijke groetjers jaap
hallo ik ben een jongen zit op de middelbare school.en vind NVU een mooi handig programma.

Vragen of vrienden worden..?
mail dan ff naar jaapjuh_007@hotmail.com

Gr.jaap
Tanguy
Berichten: 69
Lid geworden op: 24 januari 2005, 12:29
    unknown unknown

Bericht door Tanguy »

Je moet er me niet op vastpinnen, maar ik denk dat je met Nvu niet rechtstreeks verticale lijnen kunt invoegen. Langs een misschien iets minder elegante omweg kun je toch het gewenste resultaat bereiken.
Via onderstaande link zul je er meer over vernemen, al is dat dan wel in het Engels:

http://www.webmastercourse.com/articles ... ider-line/

Succes.
mvg.
Josef.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Een horizontale lijn is gewoon een HTML-element, dus die is eenvoudig toe te voegen. Een verticale lijn is iets heel anders, maar Josef heeft daarvoor al een goede uitleg aangegeven.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
brandlijn
Berichten: 94
Lid geworden op: 22 oktober 2005, 11:56
Locatie: Apeldoorn
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door brandlijn »

nirwana schreef:Een horizontale lijn is gewoon een HTML-element, dus die is eenvoudig toe te voegen. Een verticale lijn is iets heel anders, maar Josef heeft daarvoor al een goede uitleg aangegeven.
Een verticale lijn is goed te maken door een cel / tabel in te voegen van 1 pixel breedte, werkt prima :lol:
Jan
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

brandlijn schreef:Een verticale lijn is goed te maken door een cel / tabel in te voegen van 1 pixel breedte, werkt prima
Werkt misschien wel, maar het is niet de juiste manier. Meer nog: zo vraag je om problemen.

Leer met CSS werken. Dan kan je border-left en border-right gebruiken om verticale lijnen aan een div toe te voegen. Veel makkelijker. ;-)
Gebruikersavatar
brandlijn
Berichten: 94
Lid geworden op: 22 oktober 2005, 11:56
Locatie: Apeldoorn
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door brandlijn »

ByteWarrior schreef:
brandlijn schreef:Een verticale lijn is goed te maken door een cel / tabel in te voegen van 1 pixel breedte, werkt prima
Werkt misschien wel, maar het is niet de juiste manier. Meer nog: zo vraag je om problemen.

Leer met CSS werken. Dan kan je border-left en border-right gebruiken om verticale lijnen aan een div toe te voegen. Veel makkelijker. ;-)
Ik ben gelukkig nog niet zo veel problemen hiermee tegengekomen.
Ik wil graag eerst een site publiceren waar ik nu mee bezig ben (mijn 1e)
daarna wil ik me zeker in CSS gaan verdiepen.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

brandlijn schreef:Ik ben gelukkig nog niet zo veel problemen hiermee tegengekomen.
Het is meer dat we aangeven waarvoor bepaalde HTML-elementen bedoeld zijn en op welke manier je die het beste kunt gebruiken. Er zijn in het verleden diverse manieren bedacht waarop je ook websites kunt maken. Die kunnen ook best een tijdlang goed werken, maar als een bepaald element ergens niet voor bedoeld is, dan kan het ook zijn dat het opeens niet meer werkt. Daarom kun je je doorgaans het beste aan de geldende webstandaarden en aanbevelingen houden, zodat je het minst kans loopt om aanpassingen te moeten doen omdat iets bijvoorbeeld niet meer wordt ondersteund.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
brandlijn
Berichten: 94
Lid geworden op: 22 oktober 2005, 11:56
Locatie: Apeldoorn
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door brandlijn »

nirwana schreef:
brandlijn schreef:Ik ben gelukkig nog niet zo veel problemen hiermee tegengekomen.
Het is meer dat we aangeven waarvoor bepaalde HTML-elementen bedoeld zijn en op welke manier je die het beste kunt gebruiken. Er zijn in het verleden diverse manieren bedacht waarop je ook websites kunt maken. Die kunnen ook best een tijdlang goed werken, maar als een bepaald element ergens niet voor bedoeld is, dan kan het ook zijn dat het opeens niet meer werkt. Daarom kun je je doorgaans het beste aan de geldende webstandaarden en aanbevelingen houden, zodat je het minst kans loopt om aanpassingen te moeten doen omdat iets bijvoorbeeld niet meer wordt ondersteund.
Ik zie het ook als goed bedoelde "kritiek" Ik heb al eens rond gekeken en met CSS hele mooie resultaten gezien.
Alleen denk ik dat het me nogal wat tijd gaat kosten om dit onder de knie te krijgen...
Ik hoop dat ik volgend jaar de site waar ik nu mee bezig ben om kan zetten naar CSS.
Ik vind het al heel wat dat ik dit voor elkaar heb, de rest word aangewerkt, ik zal me zeker dan nog wel eens melden om de goede adviezen van jullie te vragen.
Plaats reactie