links in webpagina

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
gandalf
Berichten: 1
Lid geworden op: 7 november 2005, 21:30
Locatie: den helder
    unknown unknown
Contacteer:

links in webpagina

Bericht door gandalf »

hallo, ik ben redelijk nieuw in het maken van webpagina's ik heb de tutorial van vnu gevolgd en heb die pagina in elkaar gezet.
De losse onderdelen van de pagina (4 html files) heb ik daarna op het internet gepubliceerd maar ik zie nu alleen de 1e pagina (index.html) zonder afbeelding op de achtergrond en zonder de links naar de andere 3 html files. Zou iemand even willen kijken op www.kreukniet.tk en mij vertellen wat ik verkeerd heb gedaan.

alvast bedankt..

Ad
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Een verwijzing naar http://home.quicknet.nl/qn/prive/ad.kreukniet werkt op dit moment beter (ivm wat .tk allemaal toevoegt), maar dat terzijde.

De afbeelding is ingevoegd met een verwijzing naar de afbeeldingen-map. Die bevindt zich nu enkel op jouw eigen PC (een niveau lager dan jouw website): ../afbeeldingen/Happy%20Birthday%20Blackbyrd.jpg

Enkele tips voor het gebruik van afbeeldingen op websites:
- gebruik zoveel mogelijk kleine letters en bij voorkeur geen spaties in de naam
- maak onder je website een apart mapje met afbeeldingen aan
Als je dat laatste gedaan hebt via Nvu's SiteManager dan kun je die afbeeldingen gewoon vanuit de SiteManager op de juiste plaats in je document slepen en dan wordt een verwijzing goed ingevoegd.
Nu heb je de mapstructuur wat lastig doordat je zowel de afbeeldingen-map als de website op dezelfde hoogte hebt geplaatst. Als je die afbeeldingen-map onder je website plaatst (en de verwijzingen naar afbeeldingen in je document eventueel bijwerkt) dan heb je een betere uitgangssituatie.

Die 3 verwijzingen naar de andere pagina's zie ik wel staan en ze werken ook goed (wat betekent dat die andere pagina's dus ook op de webserver zijn gepubliceerd. Alleen hebben ze allemaal last van de verwijzingen naar de afbeeldingen. Bijvoorbeeld ../../Mijn%20afbeeldingen/3D%20Art/10888.jpg in http://home.quicknet.nl/qn/prive/ad.kre ... ijden.html
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie