Publicatieperikelen

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: logisch

Bericht door nirwana »

Danilou schreef:Alle met Nvu ontwikkeld neem ik aan?
Nee, niet echt. Dat is niets ten nadele van Nvu, hoor. Maar degenen die een mooie site willen, ontwikkelen deze doorgaans zelf. En als ik het heb over "zelf ontwikkelen", dan kom je al snel op de editors a la Notepad (bij voorkeur iets geavanceerders) of vi of Emacs (op Unix-achtige systemen).

Aangezien we allemaal wel iets van HTML, CSS, etc kennen, kennen we de mogelijkheden daarvan (de een iets meer dan de ander, maar dat geldt natuurlijk overal voor). Het kost ons doorgaans moeite om uit te vinden hoe iemand de opties die wij wensen te gebruiken in een WYSIWYG-pakket heeft ondergebracht. Dus grijpen wij al snel naar de teksteditor en kloppen daar wat code in. Dan weet je namelijk zeker wat je aan een browser geeft en waarom het op een bepaalde manier wordt weergegeven.

Maar voor wie zich niet teveel in HTML wil verdiepen of voor wie er nog niet veel kaas van heeft gegeten, loont het de moeite om met Nvu te leren werken. En aangezien ik mensen graag met Nvu wil leren werken, duik ik daar zelf ook zo nu en dan in om bepaalde dingen uit te zoeken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Danilou
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 november 2005, 21:51
Locatie: Haarlem(N-H)
    unknown unknown
Contacteer:

opbouwende kritiek

Bericht door Danilou »

Hoi Martijn,

Ik zie jouw opmerkingen absoluut niet als neersabelende kritiek, in tegendeel! Het zijn hele goeie tips die ik zeer ter harte neem! Het haalt een hoop onzekere factoren mijnerzijds weg en ik bereik mijn doel. Die is precies zoals jij al reeds opmerkte: een visitekaartje voor het bedrijf.

Zelf heb ik inderdaad al overwogen de resolutie te wijzigen of zoals je tegenwoordig vak ziet in de weblogs, een smalle(re) "band"verticaal over de pagina die dan voor iedere resolutie dezelfde inhoud heeft zonder horizontaal te hoeven scrollen. Is dat handig te doen? :roll:

Over de inhoud kan ik kort zijn: die is (uiteraard) in ontwikkeling. Ik ben wat gehaast geweest met het plaasten van het beginnetje... :oops:

Heb je een tip hoe ik de knoppenbalk met de pagina kan verbinden? :wink:

...en dan nu weer aan de slag... :!:

Hartelijk dank voor je positieve feedback.

Groetjes,

Danny
ID© ;-)
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Verbinden bedoel ik visueel, he. Het groen is namelijk achtergrond en dan heb je een pagina met ernaast wat losse knoppen. Met wat leuk uitgekozen achtergrondplaatjes zou je het meer een geheel kunnen laten lijken. Nu moet ik zeggen dat ik zelf een ramp ben met plaatjes, maar op mijn site is het menu in het witte gedeelte dat de site vormt maar weer gescheiden door die lijntjes. Hoe je dat in jouw geval een beetje bereikt is een kwestie van creatief zijn :) .
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
Danilou
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 november 2005, 21:51
Locatie: Haarlem(N-H)
    unknown unknown
Contacteer:

feedback

Bericht door Danilou »

Wait and see :wink:
ID© ;-)
Plaats reactie