mp3 afspelen als achtergrondmuziek

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
bammel
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 november 2005, 19:23
    unknown unknown

mp3 afspelen als achtergrondmuziek

Bericht door bammel »

Ik had graag op een webpagina achtergrondmuziek laten afspelen zondat dat je de mp3 effectief moet downloaden als bezoeker.
Hoe kan ik dat het best toevoegen? Is het beter de mp3 om te zetten?
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Je kan via een browser geen MP3's afspelen, enkel WAVs en MIDI.

[opgepast, persoonlijke mening hier]
Vraag jezelf eerst eens af of je je bezoeker dit wilt aandoen. Niet iedereen is er mee gedient dat er muziek wordt afgespeeld. Wat als de bezoeker niet zo'n zware pc heeft als dejouwe en als zijn pc vastloopt? Grote kans dat hij je site nooit meer zal bezoeken.
Zo'n muziekbestand neemt ook nogal wat ruimte in beslag. Als dat iedere gebruiker dat downloadt, ga jij over je bandbreedtequota bij je ISP geraken...
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Je kan wel degelijk een MP3-tje laten afspelen binnen een website, alleen zal het niet lukken met NVu, daarvoor heb je een andere webdetor nodig.
Nadeel van MP3 is dat het voor een webpagina vaak toch nog een veel te groot bestand vormt, waar telefoon-internetters (en dat zijn er nog heel veel) zich in zullen verslikken. Kortom je wel een heel goede reden hebben om dit te doen, anders zou ik er ook net als ByteWarrior, vanaf zien.

Een MP3 in flash levert echter een aanzienlijk besparing van het aantal bkb's, dus een veel kleinder bestand. Een mp3 flash-player voor een website vindt je hier:
http://www.jeroenwijering.com/
Gebruikersavatar
Lieske
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 december 2004, 14:04
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lieske »

Ik ben even zo vrij mijn persoonlijke mening hierover te geven. Ik vind het een ramp als ik op een site kom waar muziek aanstaat. Meestal luister ik al muziek op mijn pc als ik zit te internetten, hetzij via een muziekbestand op mijn pc, hetzij via een cd, hetzij via internetradio. En dat wordt dan verstoord door een muziekje dat bij een site hoort. Bovendien laden dat soort sites vaak erg traag. Ik kies graag zelf mijn muziek uit. Als je per se geluid op je site wil laten horen, geef de bezoeker dan de mogelijkheid om dat geluid af te zetten.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Lieske schreef:Ik kies graag zelf mijn muziek uit. Als je per se geluid op je site wil laten horen, geef de bezoeker dan de mogelijkheid om dat geluid af te zetten.
Gelukkig biedt een goede browser de mogelijkheid om aan te geven dat deze geen muziek afspeelt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
bammel
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 november 2005, 19:23
    unknown unknown

Bericht door bammel »

Bedankt voor jullie antwoord.

Het wordt dan een 'knop' met de keuze om de muziek af te spelen? Kan dat nu met een mp3-tje?
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

waar biedt ff die mogelijkheid?
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

bammel schreef: Het wordt dan een 'knop' met de keuze om de muziek af te spelen? Kan dat nu met een mp3-tje?
Allicht kan het, maar ik zou er eens over nadenken hoeveel mensen die knop zouden aanklikken. Natuurlijk ken ik je doelgroep niet, maar ik heb zo'n vermoeden dat je je beter de moeite kunt besparen ;) .
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Plaats reactie